Hej alle!

Jeg har købt et brugt Zarges rullestillads, som i princippet dækker mine behov fint. Dog ville jeg gerne have et rækværk for ikke at falde over kanten, når jeg har platformen i de højeste positioner. Jeg bemærker, at der findes en mængde lignende rullestilladser i 50mm rør. Der findes mange steder løse dele at købe, hvor samme del kan variere mindst faktor 2 i pris. Mit mærke Zarges hører ikke til de billigste.....
Der vil sikkert være nogen, der indvender, at man ikke skal blande dele, men det bekymrer mig ikke overhovedet. Jeg har anskaffet dette stillads til eget brug hjemme hos mig og tager ansvar for min egen brug.
Virkelig ingen steder på nettet kan man finde pålidelige oplysninger om rørdimensioner og c-c mellem stående rør. Når jeg måler (med tommestok), har jeg 1272mm mellem de stående rør i gavlstykkerne, og rørene er yd 50mm og id 46mm. Jeg har tænkt på, at 1272 er meget tæt på 50 tommer (50x24,4=1270), kan det være tilfældet? Kan nogen, der har brede håndværker- eller rullestilladser af andre fabrikater, venligst måle og tjekke dette? Jeg vedlægger en skitse af et gavlstykket set nedefra. Hvordan forholder det sig med sidestag og diagonalstag? Kan disse blandes, forudsat at man har samme deling mellem tværrørene på gavlene, jeg har f.eks. 7 tværrør på mine to meter høje gavle. Skitse af et gavelstykke til en rullestillads, visende rørdimensioner med ydre diameter 50 mm og indre diameter 46 mm, længde 1272 mm.
Meget taknemmelig, hvis vi kan hjælpe hinanden med at finde ud af dette.

Mvh Pommac

C
Ved ikke med lige Zarges, men flere af disse stillinger er rene plagiater af, hvad jeg forstår er originalet - Instant / Zip-up.
Et tip kan være at smutte hen til nærmeste udlejningsfirma og leje lidt dele og se om de passer. Delene er ret billige at leje.

Har desværre en smal stilling, ellers ville jeg gerne tjekke målene.

Hej igen,
Det viste sig, at vi havde en Zarges håndværkerstillads på arbejdet (smal), og der var målet 672 (altså præcis 600 smallere). Derfor ville det være interessant at kende c-c målet på andre fabrikater, også på smalle, som en sammenligning.
Så cpalm, hvis du kan gøre en indsats, vil jeg være taknemmelig, husk at meddele, hvilket fabrikat du har.

C
Pommac58 Pommac58 sagde:
Så cpalm, kan du göra en insats är jag tacksam, glöm inte att meddela vad du har för fabrikat.
Det er en Instant-stilling jeg har og jeg får c-c målet til 680 og indvendig diameter på røret til 47, så det ser ikke ud til at være helt de samme mål.

Rigtig godt at vide, så er det ikke det samme. Må vel krybe til korset og købe Zarges....

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.