Ja, er der nogen, der har testet rullebart spartelmasse fra Biltema?

Vi har gammel væv på væggene, som vi vil jævne ud. Det er altså jævnt og godt ellers, men vi har brug for at få det helt glat.

Mvh,
Anders

• Synes
Dope
  • Laddar…
Rullebart spartel har jo Timell vist på TV. Sandsynligvis ikke fra Biltema, men deres virker nok også.
Et tip er derimod at tjekke prisen i en almindelig malerforretning, Biltema er ikke altid specielt billige.

Ok, det var bare 199kr for 10 liter og så en rulle til, så jeg tester og fortæller jer andre her, hvordan det fungerer senere... :)

Har du haft tid til at rulle?

Testede en dåse rullespartel, da jeg byggede nyt i sommer. Blev dog kun den ene dåse. Går måske en smule hurtigere at påføre for en nybegynder, men prisen er alt for høj, og jeg syntes selv, det var lettere at gøre det på den gammeldags måde med spartel:)

Hvad tror du om bare at rulle på uden at glatte det ud? For at få en væg med lidt struktur...

empame sagde:
Hvad tror du om bare at rulle på uden at glatte det ud? For at få en væg med lidt struktur...
Så bruger man dekorspackel.

Kørte med alcros variant for seks år siden, det gik hurtigt at påføre, men så var der jo en del at slibe også. Det var dog nemt at slibe, så det gik hurtigt. Anbefales til uerfarne, hvis der skal spartles hele vægge, altså hele overfladen. Man kan overveje valget af rulle, så der ikke bliver for meget struktur, der skal slibes ned (hvis man altså ikke ønsker strukturen).

• Synes
Emanuel Jonsson
  • Laddar…
empame sagde:
Har du nået at rollere?
Ja, nu har jeg det... Fuldstændig værdiløst at rollere kan jeg meddele!
Det kunne måske fungere, hvis man skal spartle noget plant, som gulv, men væg eller loft er det bare at glemme. Dels slipper det dårligt fra rolleren, så man er nødt til at dyppe godt og det der så slipper, kommer i tykke lag. Så skulle det være mere effektivt at tage en lille spade og kaste på væggen... >(

Dog er spartelmassen løsere end almindelig spartelmasse og var meget letarbejdet og fungerede super godt til at spartle over vævstapet!
Jeg kørte alm. medium spartel på gips første omgang og så Biltemas rollerbare ovenpå, det går super godt, og man får en meget god overflade på væggen/loftet.
Det drypper overraskende lidt fra loftet i betragtning af, hvor løs det alligevel er...

Jeg vil helt sikkert købe mere af spartelmassen, men rolleren ryger til genbrugsstationen i næste vogn derhen...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.