1,190 læst ·
7 svar
1k læst
7 svar
Romerske ringe i loft men kan ikke finde reglarne
Jeg overvejer at få opsat romerske ringe i loftet, men har problemer med at finde lægterne. Inderloftet består af huntonitplader (11mm), som er skruet fast på en spredt panel (?) 27mm (?) som igen er skruet fast i lægter. Ud fra uklare billeder ved jeg cirka hvor de er, men min lægtesøger har svært ved at finde dem.
Er det helt umuligt at sætte ringene op i inderloft+spredt panel? Det er både børn og voksne, der skal bruge dem (børnene er måske lidt "vildere"). Jeg tænkte på en form for bøjlebeslag/surringsbeslag med 4 skruer i hver. Det bliver altså ~38mm at skrue i, men med 4 skruer, så måske er det tilstrækkeligt? Hvis man sørger for i det mindste at komme i nærheden af en lægte. Fra mine uklare renoveringsbilleder ser det ud til at være omkring 60 cm mellem lægterne.
Er det helt umuligt at sætte ringene op i inderloft+spredt panel? Det er både børn og voksne, der skal bruge dem (børnene er måske lidt "vildere"). Jeg tænkte på en form for bøjlebeslag/surringsbeslag med 4 skruer i hver. Det bliver altså ~38mm at skrue i, men med 4 skruer, så måske er det tilstrækkeligt? Hvis man sørger for i det mindste at komme i nærheden af en lægte. Fra mine uklare renoveringsbilleder ser det ud til at være omkring 60 cm mellem lægterne.
Jeg ville ikke med min kropsvægt belaste noget, der kun hænger i glespanel, men så vejer jeg også 100 kg ægte gubbfläsk. Dog er det tvivlsomt, om glespanel holder for mere normalvægtige heller, og begynder desuden ystra barn at klatre omkring på hinanden, så kan vægten hurtigt adderes sammen.
På en eller anden måde bliver det altså nødvendigt at finde reglarne.
På en eller anden måde bliver det altså nødvendigt at finde reglarne.
Du skal helt sikkert fastgøre dem i regler med tanke på de bevægelser, man laver med ringe, så kræves der mere bæreevne end bare selve kropsvægten.V Vortex sagde:Tænkte at jeg skulle få op romerske ringe i loftet, men har problemer med at finde reglerne.
Loftet består af huntonitplader (11mm) som er skruet i glespanel(?) 27mm(?) som igen er skruet i regler.
Ud fra uskarpe billeder ved jeg omtrent hvor de er, men min regel-detektor har problemer med at finde dem.
Er det helt umuligt at sætte ringene op i loft+glespanel?
Det er både børn og voksne, der skal bruge dem (børnene er måske lidt "vildere").
Jeg tænkte noget bøjlefæste/surringsfæste med 4 skruer i hver.
Det bliver altså ~38mm at skrue i, men med 4 skruer så måske det er nok?
Hvis man sørger for at komme i det mindste i nærheden af en regel.
Fra mine uskarpe renoveringsbilleder ser det ud til at være rundt 60cm mellem reglerne.
Måske ikke hjælper, men på min regel-detektor er der to forskellige dybder at søge på, måske værd at se om du kender nogen, der har en sådan og teste den? (Hvis din ikke allerede gør det)
Ja, det måske er sådan, at skruerne/indfestningen ikke er problemet, men mængden af træ at skrue i. Har desværre fladt tag lige præcis der, så der er ingen loft at rode rundt i 🙁 får høre rundt i bekendtskabskredsen, om der er nogen med en lidt mere avanceret regeldetektor. Min er en eller anden gratisvariant fra et avisabonnement, så ikke ligefrem topkvalitet 😀
Nu ved jeg jo ikke, hvor følsom du er over for flere huller i loftet, men nogle gange må man nøjes med det mindst dårlige. Så et tip er simpelthen at bore med et langt smalt bor nogle steder rundt om det sted, hvor en regel burde befinde sig. Da burde du kunne mærke forskellen mellem træ og meget træ, og på den måde finde det rigtige sted.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Fästa romerska ringar betongtak
Övrigt husrelaterat -
Hänga upp romerska ringar i barnrum i gipstak?
Inredning -
Fastgøre romerske ringe i loftet med perlespånd?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hänga upp romerska ringar i taket?
Inredning -
Hænge romerske ringe og gynge i betonloft
Byggematerialer & Byggeteknologi