Boret et hul i en plade, som jeg tror er gips. Dog føles den lidt blødere end andre gipsplader, men støvet er hvidt og bagved er der isolering.
Når man skrabede lidt i borehullet bagefter, kom der små røgskyer, meget lidt, sammen med støvet. Kommer dette fra isoleringen, eller plejer det at komme som støvrøg fra gips? Blev lidt betænksom. Boret var ikke varmt.
Når man skrabede lidt i borehullet bagefter, kom der små røgskyer, meget lidt, sammen med støvet. Kommer dette fra isoleringen, eller plejer det at komme som støvrøg fra gips? Blev lidt betænksom. Boret var ikke varmt.
Umuligt at svare på uden at have set det, men visdt, gips støver noget så overdyrejisk, og det går heller ikke at støvsuge op, det klægger til støvsugerposen på nul komma fem.
Det eneste det rent logisk kunne være ellers er jo, om du ved et uheld er kommet til at bore hul i en ledning inde i væggen og har fået kortslutning...
Det eneste det rent logisk kunne være ellers er jo, om du ved et uheld er kommet til at bore hul i en ledning inde i væggen og har fået kortslutning...
Okay. Dette er et sted på væggen, hvor der ikke burde være elektricitet, og jeg kunne ikke se eller mærke noget sådant inden for pladen. Men hvis det skulle ske mod forventning, burde det ikke bemærkes i form af, at en sikring går, eller at strømmen holder op med at fungere?
Jo, helst. Altså kan du trygt udelukke det.D Dammråtta sagde:
Havde du haft et elproblem på røgudviklingsniveau, havde dit hus sandsynligvis brændt ned på nuværende tidspunkt.
Ja det føles ret sikkert. Så ud på samme måde, da jeg borede et andet hul også. Men synes stadig, det ryger mere end anden gips, jeg har boret i, så lidt nysgerrig er man, om der findes forskellige typer eller gammel isolering måske afgiver støv i form af røg.
Klik her for at svare