Hej hej!
Min lille etværelses på 32 kvm er lige blevet en ejerlejlighed fra at have været en lejebolig for evigt (bygget i 1956). Jeg besluttede hurtigt at rive de gamle indbyggede garderober ud i gangen og ind til køkkenet, og så begyndte tankerne at komme om at åbne op og forsøge at få en bedre planløsning.
Jeg har fået hjem alle tegninger, der findes om huset (kan ikke finde info om bærende vægge osv.), og efter samråd med en masse venner (mest "hobbysnedkere") rev jeg væggen i gangen sammen med en handy ven. Vi sparede et x antal centimeter rundt om og satte derefter åbningen op med reglar. (væggen bestod af puds og letbetonblokke).
Nu bagefter har jeg læst flere steder, at ejerforeningen skal godkende sådan noget. Hvad skal jeg gøre? Skal jeg ignorere det eller spørge om lov bagefter? (hullet jeg har lavet er ca. 1 meter + den åbning der allerede var, hvor jeg åbnede mere mod loftet)...
Jeg overvejer også at åbne op ind til køkkenet/kogenichen og beholde en lille del af væggen centreret i midten, så det bliver som en fondvæg. Den væg er også lavet af gips og letbeton. Kan den stadig være bærende, selvom den er så tynd? På grund af at den indeholder el, tænkte jeg at fjerne det jeg kan og så hyre et byggefirma + elektriker til at ordne det sidste. Bør jeg spørge foreningen om dette også eller bare "renovere derudaf". :blushing:
/Fredrik