Hej!
Jeg tænkte på at rive de gulvspånplader op, der endnu ikke er indrettet på overetagen, for at kunne montere spots til underetagen. Kan man lægge de samme spånplader tilbage bagefter? Vi skal lægge parket ovenpå bagefter. Jeg har en fornemmelse af, at det måske ikke er så enkelt som det lyder ... måske revner spånpladen og bliver ujævn i kanten eller??
mvh Fialotta

Er de spåntede og limede i spånten er det kørt. Er de bare sømmet/skruet kan de nok klare sig. Jeg ville lime dem når de lægges tilbage.
Et alternativ er at slagte gulvspånen og derefter 22mm parket på spånpladebase, typ Kärhs.

Jeg er i gang med at rive spånpladerne ud i køkkenet lige nu og havde tænkt mig at genbruge pladerne i andre sammenhænge. Det er dog ikke meget jeg kan bruge til andet end tændbrænde, da det dels er limet i not og fer, dels sømmet og derfor hellere revner end at blive brækket op. Derudover bliver jeg meget vred, når jeg ser hvordan gammeltyven, der byggede det, har sjusket med reglerne, og det gør man jo ikke ligefrem mere blid af... Men det problem slipper du måske for.

Et sparetrick er at save langs en lægte. Når I skal lægge kagen tilbage, sømmer I en ekstra lægte fast og skruer den i. Sørg blot for, at højden passer.
/CC

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.