Hej!

Min partner og jeg har købt vores første hus, et træhus fra 1936. Med det kommer selvfølgelig tusinde spørgsmål. Jeg vil sige, at jeg har en rimelig god forståelse for, hvordan diverse renovationer fungerer, men det eneste jeg ikke har renoveret/udskiftet er indvendigt loft.

I stue/køkken, er der træpaneler med en tydelig træstruktur i loftet, (af mærket Huntonit, se vedhæftet billede) som i øvrigt sidder i den forkerte retning efter min mening. Dette indvendige loft er hverken jeg eller min partner særlig begejstret for. Farven skulle være hvid, men den er nærmere gul.

Mine overvejelser er altså:
- Kan man på en eller anden måde gøre træstrukturen usynlig? Eller i det mindste gøre den lidt pænere?

- Er det bedre at rive ned og sætte gipsloft op? OBS! (kan dette revne, eftersom træhuse bevæger sig?)

- Det lidt dyrere alternativ, som min partner er blevet glad for: perlespånt.

Jeg kan bedre lide gipsloft, da hele overfladen bliver glat, men jeg er som sagt usikker på, om det revner eller ej - bør måske tilføjes, at dette er et areal på ca. 50 kvm, og at der er 3 forskellige indvendige lofter rundt om i huset. Perlespånt i et rum, spånplade med hvid plastfolie i 3 rum, og så disse træpaneler.

Taknemmelig, hvis nogen kan hjælpe mig med disse spørgsmål.
Med venlig hilsen, Sebastian.

• Indvendigt loft af Huntonit træpaneler med tydelig træstruktur og lys gul-hvid farve i et rum med skråt loft og en væglampe.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.