Vi har brug for den samlede elites hjælp her en søndag aften

VI bor i et murstenshus bygget i 1950 i Skåne. Huset har en hjertevæg og to tværvægge

Jeg vil rive en tværvæg ned, som går fra kælderen hele vejen op til loftet.

Min tanke er at begynde at tage den ned oppefra og ned til entréplansgulvet.
Grundrids over en bygning fra 1950'erne med markerede indre vægge, muligvis som en del af en renoveringsdiskussion. Vægge og rum er indtegnet.
Det drejer sig om de to vægge, der er indkredset
Stue med træloft og parketgulv, to rum adskilt af en dør, tv til venstre, barnemøbel til højre. Spisestue i baggrunden med træmøbler.
entréplan
Væg i skunkrum med træloft og mursten, poser og en grøn genstand ses i forgrunden; muligvis en del af en byggeplan.
øverste etage
Væg lavet af hulsten med elektriske kabler langs toppen på et loft. Træstrukturen over væggen viser tegn på slid og pletter.
loftsgulvet ligger på hanebåndet
Væg med revner og gamle tapetrester på loftet i et hus fra 1950. Træbjælker synlige, ledning langs gulvet. Potentielt bærende struktur.
skunk på øverste etage

Min kone er lidt bekymret for, at væggen skal være bærende, mens jeg siger, at den ikke er det.

Væggen er lavet af hulsten på øverste etage, hvis det har nogen betydning.

Tak på forhånd

Jeg er enig i, at den ikke burde være bærende, men ville stadig gerne rette op på nogle spørgsmålstegn. Det ser ud til at være en halvstensvæg, men det ser hjærtevæggen også ud til at være. Det synes jeg er lidt mærkeligt. Hvordan ser det ud i virkeligheden?

Det stemmer, at der er halvsten i alle vægge på entre og overetage. I kælderen er det helsten.

Du kan nok begynde at rive væggen ned. Eftersom den forbinder til murstocken har den næppe nogen stabiliserende funktion heller.

• Synes
M.Kristensen
  • Laddar…
tak for svarene. nu begynder det evige arbejde med at damskydda.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.