Hvor svært er det at rive et sommerhus på 120 kvm ned selv? Det burde vel gå relativt let med systematisk arbejde og et par solide containere.
Man kunne rive alt og lade gravefirmaet tage fundamentet, når de skal lave nyt fundament.
Er der nogen, der har styr på tipgebyrer? Det meste gælder træ og treetexplader.
Man kunne rive alt og lade gravefirmaet tage fundamentet, når de skal lave nyt fundament.
Er der nogen, der har styr på tipgebyrer? Det meste gælder træ og treetexplader.
Nu ved jeg ikke, hvordan det ser ud i jeres tilfælde, men man kan høre med brandvæsenet, om de vil have en brandøvelse i huset, da plejer de som tak for hjælpen at bekoste bortkøringen af resterne efter branden.
Jeg har revet et hus ned. Et brændt hus, og sådan en nedrivning gør jeg ikke igen.
Du skal have en nedrivningstilladelse, du skal have en genbrugsplan. Du bliver med andre ord nødt til at redegøre præcist for, hvad du vil gøre med hver eneste genstand. Dette skal afleveres til kommunens miljø- & byggesagsudvalg.
Vores hus var et bjælkehus, der var beklædt med brædder, huset var totalt skadet indvendigt og hele taget. Udvendigt var det faktisk ikke så slemt. Selve nedrivningen gik vel rimeligt godt. Det er lettere at rive et bjælkehus ned end et hus bygget af løst tømmer.
Det største problem var alle miljøkravene. Jeg forsøgte at få brandvæsenet til at bruge huset som øvelsesobjekt og brænde det ned til grunden. Men før de ville påtage sig det, skulle jeg selv fjerne alle el-kabler, hvidevarer, tæpper osv. Kort og godt, det skulle kun være rent træ, hvis brandvæsenet skulle tage sig af det.
Egentlig var nedrivningen forsikringsselskabets bekymring, men jeg ville jo gerne have det til at gå hurtigt og vise lidt velvilje. Forsikringsselskabet sparede en masse penge. Jeg fik halvdelen af, hvad en entreprenør ville have taget.
Det tog os 3 uger at rive det hele ned, rense grunden, genanvende og save brænde samt forberede grunden til et nyt hus. Hvem er "os"? Jo, det var mig og drengene, to utroligt dygtige fyre på 18 og 16 år. Huset havde et byggeareal på 65 kvadratmeter og var i 1,5 plan.
Du skal have en nedrivningstilladelse, du skal have en genbrugsplan. Du bliver med andre ord nødt til at redegøre præcist for, hvad du vil gøre med hver eneste genstand. Dette skal afleveres til kommunens miljø- & byggesagsudvalg.
Vores hus var et bjælkehus, der var beklædt med brædder, huset var totalt skadet indvendigt og hele taget. Udvendigt var det faktisk ikke så slemt. Selve nedrivningen gik vel rimeligt godt. Det er lettere at rive et bjælkehus ned end et hus bygget af løst tømmer.
Det største problem var alle miljøkravene. Jeg forsøgte at få brandvæsenet til at bruge huset som øvelsesobjekt og brænde det ned til grunden. Men før de ville påtage sig det, skulle jeg selv fjerne alle el-kabler, hvidevarer, tæpper osv. Kort og godt, det skulle kun være rent træ, hvis brandvæsenet skulle tage sig af det.
Egentlig var nedrivningen forsikringsselskabets bekymring, men jeg ville jo gerne have det til at gå hurtigt og vise lidt velvilje. Forsikringsselskabet sparede en masse penge. Jeg fik halvdelen af, hvad en entreprenør ville have taget.
Det tog os 3 uger at rive det hele ned, rense grunden, genanvende og save brænde samt forberede grunden til et nyt hus. Hvem er "os"? Jo, det var mig og drengene, to utroligt dygtige fyre på 18 og 16 år. Huset havde et byggeareal på 65 kvadratmeter og var i 1,5 plan.
ja det äkostar, men så sammenlign med om du skal rive et hus, lægge i containere (usorteret)
Hvor mange timer vil det ikke tage? tænk at hver container koster xx.xxx antal tusind kr stk... plus timerne det tager at rive og bære skidtet...
Hvor mange timer vil det ikke tage? tænk at hver container koster xx.xxx antal tusind kr stk... plus timerne det tager at rive og bære skidtet...
Jo men container/tipgebyr/transportomkostninger skal du jo betale under alle omstændigheder...det eneste der egentlig bliver ekstra er jo gravemaskinen..som kan koste en 300-600kr i timen+fremkørsel. Men så slipper du jo for lejen af containerne, og ikke mindst undgår du en masse "unødvendigt" slid..Rena sagde:
Klik her for at svare