Hej!
Mit første indlæg. Håber, jeg har lagt det det rigtige sted. Jeg er i gang med at åbne op mellem køkken og stue. Jeg ved, at det kræver en byggeanmeldelse, før det kan gøres. Jeg har taget væggen ned for at se vægkonstruktionen.

Væggen er bærende, men det drejer sig om en relativt kort del af væggen. Den nuværende døråbning er 80 cm. Den ønskede åbning bliver ca. 220 cm. Væggen skal udveksles, hvilken dimension af limtræ eller almindeligt konstruktionsvirke er passende? Huset er et 1,5-planshus bygget i 1976.

Taknemmelig for tips og hjælp fra eksperterne her på forummet.

• En delvist nedrevet væg med synlige træbjælker og en elektrisk ledning. Mørkt trægulv og et køkkenelement i baggrunden.
  • Plantegning af hus fra 1976, viser layout af værelser som køkken og stue. Aktuel døråbning på 80 cm ønskes udvidet til 220 cm.
  • Åben væg mellem køkken og stue med synlige træstolper og el-ledninger. Delvist åbent for at udvide eksisterende døråbning.
  • Synes
Simop
  • Laddar…
Hej, måske ikke aktuelt længere, men har du overvejet stålbjælke. Bygger ikke lige så meget.

Trist at det første indlæg på forummet ikke har fået noget svar før nu. Man har brug for at kende tagkonstruktionen for at kunne vurdere størrelsen på de laster, der skal afveksles. Det gøres nemmest med en sektionstegning. Oplysning om snelastzone (= by) kan også være nødvendig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.