Nu er det endelig kommet til tidspunktet, hvor det er tid til at tage et tre meter bredt hul i en væg bestående af bærende betonelementer (ca. 1 dm tyk) for jer, der bliver bekymrede (tak forresten), så kommer konstruktøren om en uge, og inden da bliver der ikke tale om nogen ødelæggelse på huset...

Mit spørgsmål er, hvordan man nemmest river betonen ned, saver man med en sådan der monstersav i cirkelvariant, og hvad hedder en sådan i så fald (jeg kiggede på cramos hjemmeside og blev ikke det mindste klogere...) eller skal man gå i gang med at bryde den ned med borehammer?

Der må være flere marodører, der kan lide vold fokuseret på det rigtige (vægge, sten og myrer eksempelvis...) og har erfaring med noget lignende.

Skal du rive betonvæg med håndmaskine har du noget at se til, og det er ikke det mest ergonomiske arbejde du kan gøre. Den bedste måde er helt klart ved hjælp af disse benzindrevne kapsave. Du kan nemt skære det op i passende stykker, der kan bæres ud, og du får et pænt snit rundt om åbningen. Føler du dig lidt usikker, så findes der betonhultagningsfirmaer, der kommer hjem og ordner dette for dig på en dag.

hej!det som daveo anbefalede er nok det bedste, selvom det koster.

mit problem er faktisk mest tiden, jeg har ikke tid til at vente til efter sommeren på en firma... desuden synes jeg det er ret spændende at prøve nye ting, og at skære med en stor sej maskine har jeg ikke prøvet før... eller tager man munden for fuld?

Ring til en hulboringsfirma. De fleste opgaver inden for hulboring er korte opgaver, så du behøver nok ikke vente så længe. En benzindrevet kapsav er ikke altid helt let at håndtere, og når det kommer til tykkelsen, kan der opstå problemer. Klingen er oftest ca. 300 mm i diameter, hvilket giver en teoretisk mulighed for at skære 150 mm tykt. Men i midten sidder jo beslaget til klingen, så jeg tror ikke, at du kan skære mere end ca. 100 mm tykt med den. Det er heller ikke ligefrem som at skære i smør, hvis det drejer sig om armeret beton, så det er et ret arbejdsomt job. Stykkerne bliver ofte ret tunge, og det bliver ret mange meter med savning for at dele dem op i håndterbare stykker. Det kan være et rigtigt hestearbejde, da du enten søler alt til, fordi savklingen køles med vand, eller du støver hele huset til, hvis du gør det tørt uden køling.

det tages i betragtning, tak for tipset!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.