Hej
Jeg er interesseret i at rive en hel hjørne på vores tilbyggede hus. Desværre har netop de vægge en stor karnap på tilbygningen. Det føles lidt tungt at løse med limtræsbjælke. Måske skal jeg sige, at jeg vil slå væggene ud for at sætte glasdøre på underetagen, så det kan ikke støttes mere end i forankringspunkterne samt hjørnet selvfølgelig.
Det er altså et hjørne, hvor væggene er ca. 4 x 5 m i hver retning. Jeg overvejede, om en H-Bjælke kunne løse problemet, da afstanden, som spær hviler på, er så pass lang. Det er den længste væg, som spærene hviler på. Huset ligger på en sokkel af beton, og vægge og gulv er af letbeton. Mit spørgsmål, som jeg håber nogen har et godt svar på, er, hvilken konstruktion man skal se nærmere på, og hvor man kan få en beregning på den bjælke, man har brug for. Det ville være skidt, hvis huset væltede :) Måske nogen har nogle tips, der kan hjælpe osv. :) , jeg har en uddannelse som smed, men det er 30 år siden, jeg byggede traverser mm (tiden går hurtigt, når man er lykkelig, som det hedder)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.