Skal støbe en plade på pladen (lastbilsgarage skal delvist blive stort badeværelse og vaskerum) og har brudt render op og lagt nye afløb. Det gamle gulv havde et kraftigt fald, og derfor har jeg jævnet det ud med en tynd lecagjutning samt et lag sand på 2-4 cm nogle steder. Se http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/116687-gjuta-platta-pa-plattan.html

Jeg jævnede underlaget ud, så det differerer omkring +- 1-2 cm nogle steder, og derefter har jeg lagt 10 cm celleplast s80 ovenpå det. De huller, som fandtes omkring afløb mm, har jeg fyldt med fuge skum. Nu når jeg skal lægge det øverste lag celleplast (10 cm s100), bliver jeg lidt nervøs og overvejer, om det lidt ujævne underlag kan gøre, så der bliver "bom" under pladen, som bliver 10-11 cm tyk. Hvad tror I, vil pladens vægt løse "problemet"?

Føler at jeg har brug for flere kloge råd straks og derfor startede jeg en ny tråd i emnet, da de fleste ikke gider læse hele den anden:)

Sådan ser det ud for øjeblikket

• Gulv under konstruktion med isoleringsplader og udsatte rør før gulvvarmeslanger lægges, inden renovering til vaskerum og stort badeværelse med sauna.
Du kan jo forstærke, så er det jo ikke noget problem.

Bor hul i væggene rundt omkring og slå kortere stykker af armeringsjern ind (20-30 cm). Så lægger du stænger i et gittermønster, lægger alt på afstandsklodser, så armeringen ligger midt i pladen. Bind dine korte stykker fra væggene.

Hvis du skal have gulvvarme, kan du jo også binde slangen fast til armeringen, inden du støber.

B
tro ikke du vil have noget "bom". flot nedlagt arbejde
armering i vægge kan du med en meter imellem cirkus.

Tak for svar. Jeg vil naturligvis forstærke og støbe gulvvarmeslangen ind, men derimod havde jeg tænkt at støbe pladen som en flydende konstruktion med kantisolering. Er det bedre at gøre som I siger og sammenføje den med kældervæggene?

Ingen som ved? Tænkte lægge på det andet lag samt forstærke i løbet af dagen.

Kantelementer er gode, hvis du har flere uisolerede gulve i rum ved siden af. Dette skyldes, at ellers vil din gulvvarme skabe en forstærket effekt af kapillærkrafterne på disse gulve. Dvs. du vil opleve en øget fugtvandring op gennem disse gulve, når du kører varme i det isolerede rum.

Men, er de øvrige gulve også isolerede, så er der ingen grund til at bruge kantelementer; i stedet armerer du ind i væggene.

Du kan også vælge at armere ind i en væg alene, hvis forudsætningerne gør det til den bedste løsning, og så isolerer du mod de øvrige vægge.

B
du behøver ikke bære af mod væggen med isolering. bare støb tæt mod væggen.
vær omhyggelig, når du skal støbe, sæt ud højder på væggene rundt omkring.
tænk også på, at det bliver svært at lave fald til brønde. det ordner du i så fald med spartel.

Tror jeg kører med kantisolering rundt om. Tak for al hjælp.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.