Vi har købt et hus fra 70'erne (1,5 plan på 160 kvm), som vi vil renovere stueetagen på før indflytning. Det er nye vinduer, gulv, flytte en væg, køkken og et badeværelse.
Hvad kan være en rimelig tid for dette, hvis vi hyrer håndværkere? Skal vide, hvornår vi skal opsige vores nuværende bolig.
Helt præcist behøver køkken og badeværelse selvfølgelig ikke være helt færdige før indflytning. Badeværelse kan vi også lave efter indflytning.
Hvad kan være en rimelig tid for dette, hvis vi hyrer håndværkere? Skal vide, hvornår vi skal opsige vores nuværende bolig.
Helt præcist behøver køkken og badeværelse selvfølgelig ikke være helt færdige før indflytning. Badeværelse kan vi også lave efter indflytning.
Uden tal på overflade med mere på antal vinduer, vægge, rum
Et halvt år
Spøg til side. Dette er omfattende. Det vil tage tid. Og koste penge.
Hvad er jeres budget? Hvad siger håndværkerne?
Jeg havde en kollega, der lavede et lignende projekt og havde 6 håndværkere inde i fire måneder, fordi de ville have det klart, før de flyttede ind. De betalte 1,5 million
Et halvt år
Spøg til side. Dette er omfattende. Det vil tage tid. Og koste penge.
Hvad er jeres budget? Hvad siger håndværkerne?
Jeg havde en kollega, der lavede et lignende projekt og havde 6 håndværkere inde i fire måneder, fordi de ville have det klart, før de flyttede ind. De betalte 1,5 million
3 måneder eller mere afhængigt af mange ting. Det kan selvfølgelig gøres hurtigere også, men så vil det blive dyrere for dig.H husradet sagde:Vi har købt et hus fra 70'erne (1,5 plan på 160 kvm) som vi vil renovere stueetagen på inden indflytning. Det er nye vinduer, gulv, flytte en væg, køkken og et badeværelse.
Hvad kan være en rimelig tid for dette hvis vi ansætter håndværkere? Har brug for at vide, hvornår vi skal planlægge overtagelse af vores nuværende bolig.
Selvfølgelig behøver køkken og badeværelse ikke være helt færdige inden indflytning. Badeværelse kan vi også lave efter indflytning.
For at præcisere; det er stueetagen, vi vil renovere først og fremmest. Det drejer sig om 12 normalstore vinduer (både oven- og stueetage) en altandør.
Det føles så svært at gøre lidt ad gangen. Vi skal have samme gulv i hele stueetagen, vægge skal flyttes og rives. Vinduer føles som det rigtige at tage først, så vi ikke maler vægge, der så bliver ødelagt af vinduesudskiftning - eller tænker jeg forkert?
Jeg vedhæfter to billeder af plantegningen, sandsynligvis ikke skaleret korrekt. Men har markeret væggene, vi vil fjerne, og væggen vi vil bygge op.
Det føles så svært at gøre lidt ad gangen. Vi skal have samme gulv i hele stueetagen, vægge skal flyttes og rives. Vinduer føles som det rigtige at tage først, så vi ikke maler vægge, der så bliver ødelagt af vinduesudskiftning - eller tænker jeg forkert?
Jeg vedhæfter to billeder af plantegningen, sandsynligvis ikke skaleret korrekt. Men har markeret væggene, vi vil fjerne, og væggen vi vil bygge op.
Man skal kigge på stedet for at kunne vurdere. Men regn med ca. 3 måneder som jeg skrev.H husradet sagde:For at præcisere; det er stueetagen vi vil renovere først og fremmest. Det drejer sig om 12 normalstore vinduer (både oven- og stueetage) en altandør.
Det føles så svært at gøre lidt ad gangen. Vi skal have samme gulv i hele stueetagen, vægge skal flyttes og rives. Vinduer føles jo godt at tage først, så vi ikke maler vægge, der så bliver ødelagte af vinduesudskiftning - eller tænker jeg forkert?
Vedhæfter to billeder af plantegningen, formentlig ikke i målestok. Men har markeret væggene vi vil fjerne og væggen vi vil bygge op.
3-4 måneder NÅR de først kan komme i gang. Gode håndværkere er ofte bookede mindst +6 måneder i forvejen.
Tiden er meget svær at afgøre! Enten overlader man alt til et firma, og så skal de angive den tid, de har brug for, og det ville sikkert være 1,5-4 måneder afhængigt af, hvor dygtige de er til at planlægge.
Ser man til at bestille materialer i tide, som leveres løbende samt har booket el og VVS på forhånd, kan man forkorte den samlede tid ganske meget.
Ser man til at bestille materialer i tide, som leveres løbende samt har booket el og VVS på forhånd, kan man forkorte den samlede tid ganske meget.
Har aldrig totalrenoveret før, men haft håndværkere hjemme for terrassebygning, køkken og lægning af klinker i gangen tidligere. Synes 3-4 måneder lyder meget. Hvor mange tænker du så og hvor lang tid på hvert moment?S skogstomten sagde:
Klik her for at svare