Var til fremvisning af et Trivselhus på Asteroidvägen i Växjö i dag, og det havde en af de flotteste facader, jeg har set :P Er der nogen, der ved, hvordan de opnår det knudrede helt perfekte resultat?

LLLVäxjö sagde:
Var på visning af et Trivselhus på Asteroidvägen i Växjö i dag, og det havde en af de flotteste facader, jeg har set:P Nogen, der ved, hvordan de får det knudrede helt perfekte resultat?
nu ved jeg jo ikke, hvordan det hus, du har set, ser ud, men udover at der findes en række forskellige mærker og systemer at bruge, skulle jeg mene, at det er måden, at overfladepudset påføres, der gør, at det ser forskelligt ud.
De fleste overfladepudser sprøjtes på, men det bliver nok mere og mere almindeligt at stryge det på med stålspartel/plastskraber, sådan blev vores puds i hvert fald gjort, som derefter glittes ud, det får et knudret resultat, der er mere "perfekt" end sprøjtet puds.

Sprøjtet kan den nok være. Det så ikke ud som om den var smurt ud med skurebræt, men som om man havde blandet groft sand i tyk maling omtrent.

LLLVäxjö sagde:
Sprøjtet kan den nok være. Det så ikke ud som om den var udsmurt med skurespartel, men som om man havde blandet grov sand i tyk maling omtrent.
nja men at det er en stenstørrelse på eksempelvis 1-3 mm gælder jo både sprøjte og håndpålægge, samme spand med maling kan altså både håndpålægges eller sprøjtes,
hvad jeg mener med at det bliver et mere perfekt resultat ved håndpålægning er jo op til hver især at bestemme

Hej! Den fine puds er Sto silco 1.5 mm struktur som er hånd skuret. Det glæder mig, at du synes om den, for det er vi, der har udført arbejdet.

MVH

Alexander på Felosann i Växjö.

• Synes
Fam H
  • Laddar…
Håndskrabet er det, der gøres mest i dag, det giver et mere autentisk udseende og hvad angår arbejde på en villa, så er der stort set ingen større tidsforskel!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.