Hej! Jeg er i gang med at renovere min trætrappe og har udover at slibe også forsænket skruerne i trappegelænderet. Nu opdagede jeg en revne i det ene trin, som jeg tror skyldes skruen fra trappegelænderet….! Er der nogen, der har et tip til, hvad jeg kan gøre for at fikse dette, så revnen bliver repareret og ikke bliver større?

• Sprække i trætrappetrin markeret med gul cirkel, muligvis forårsaget af forsænket skrue fra rækværk.
Ser ud som om det er en list, der sidder på kanten af trinnet. Når trinnet bevæger sig på grund af variationer i fugtighed og bliver smallere, bliver der stor belastning på listen, eftersom den ikke kan følge med.

Jeg ville have skåret med en multimaskine, så der bliver et lille mellemrum mellem listens ende og vangen. Derefter forsigtigt åbnet lidt ekstra op ved revnen, fyldt med lim og presset det sammen. Eventuelt en slank søm eller skrue også.

• Synes
balloo
  • Laddar…
[
C Catharina Karlsson1 sagde:
Hej! Jeg er i gang med at renovere min trætrappe og har udover at slibe også forsænket skruerne i trappens rækværk. Nu har jeg opdaget en revne i et af trinnene, som jeg tror skyldes skruen fra rækværket….! Er der nogen, der har et tip til, hvad jeg kan gøre for at fikse dette, så revnen repareres og ikke bliver større?
.
Tak! Jeg kan nu se, at det du skriver om liste ser ud til at passe. Jeg vil prøve dit tip, og i bedste fald kan man jo bare skifte listen ud.
QUOTE="Bernieberg, post: 4333450, member: 152021"]Det ser ud som om, der er en liste, der sidder på kanten af trinplanet. Når trinet bevæger sig på grund af variationer i fugtighed og bliver smallere, bliver der stor belastning på listen, da den ikke kan følge med.

Jeg ville have savet med multimaskine, så der bliver et lille mellemrum mellem listes ende og vangen. Så forsigtigt skilt lidt ekstra ad i revnen, fyldt med lim og presset sammen. Eventuelt en fin søm eller skrue også.[/QUOTE]
Bernieberg Bernieberg sagde:
Det ser ud som om, der er en liste, der sidder på kanten af trinplanet. Når trinet bevæger sig på grund af variationer i fugtighed og bliver smallere, bliver der stor belastning på listen, da den ikke kan følge med.

Jeg ville have savet med multimaskine, så der bliver et lille mellemrum mellem listes ende og vangen. Så forsigtigt skilt lidt ekstra ad i revnen, fyldt med lim og presset sammen. Eventuelt en fin søm eller skrue også.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.