BirgitS
Hvad består væggen af f.eks. beton, mursten, træbjælker, planker?

BirgitS BirgitS sagde:
Hvad består væggen af f.eks. beton, tegl, træregler, planker?
ydervæggene er ikke bærende og har en konstruktion af træregler, isolering med mineraluldsplader og panel på begge sider
og den kortside med balkonen udenfor, hvor røgen kommer fra, består mest af vinduer med en balkondør i midten. Øverst er der væg samt et lille stykke på siderne og under vinduerne selvfølgelig.
Revnerne er lidt her og der, ved det ene vindue er det som om vinduesfoderet ikke dækker, så der er et mellemrum næsten hele vejen, men der er også revner tæt på loftet og på siderne, man kan mærke, at det trækker luft derind.

BirgitS
B bertt sagde:
jeg har tapet for dem, jeg skal tage billeder i morgen, når det er lyst🙏
Er røgen ophørt, når du har tapet for revnerne?
Savner billederne.
B bertt sagde:
ydervæggene er ej bærende og har en stamme af træregler, isolering m mineraluldsplader og panel på begge sider
Mener du, at det er en slags træplade ind mod rummet, som er tapetseret eller malet?
Så hjælper det måske at sætte gipsplader udenpå.

BirgitS BirgitS sagde:
Har røgen ophørt, når du har tapet for revnerne?
Savner billederne.

Mener du, at det er en slags træplade ind mod rummet, som er tapetseret eller malet?
Så kunne det hjælpe at sætte gipsplader udenpå.
Det er bedre, men ved ikke om det skyldes tapen eller rygeren efter vores klager sidst.
det er meget lidt væg, på dette billede ser du lidt Væg med rør og vindue til venstre, lyse toner.

BirgitS
For hvis det ikke hjælper at forsegle sprækkerne med tape, så hjælper det nok ikke at forsegle med noget andet heller.

BirgitS BirgitS sagde:
For hvis det ikke hjælper at tætne revnerne med tape, så hjælper det nok ikke at tætne med noget andet heller.
selvfølgelig ikke, men jeg må jo forsøge alligevel, alternativet er at flytte,
så hvis nogen har tips til hvilket materiale der er bedst at tætne en ydervæg med, så tager jeg taknemmeligt imod tips.

BirgitS
Jeg antager, at de gule striber er tape, og den nederste ser ud til at være midt på vindueskarmen, og er karmen sprækket, så skifter man den. I vinklen mellem væg og loft bruger man en overmalbar fleksibel fuge, f.eks. kaldet malerfuge, som man maler over.

Der er en sort streg over vinduet. Hvis det er en indblæsningsventil, hjælper det ikke at forsegle nogle sprækker på den væg, eftersom der kommer luft ind gennem den ventil. Det er også vigtigt ikke at forsegle ventilen, for hvis der ikke kommer ind luft i tilstrækkelig mængde, kan man blive syg af det, f.eks. pga. skimmelvækst.

BirgitS BirgitS sagde:
Jeg antager, at de gule striber er tapen, og den nederste ser ud til at være midt på vindueskarmen, og er karmen revnet, så skifter man den. I vinklen mellem væg og loft bruger man en overmalbar fleksibel fugemasse, f.eks. kaldet malerfuge, som man maler over.

Der er en sort streg over vinduet. Hvis det er en tilførselsventil, hjælper det ikke at forsegle nogle revner på den væg, da der kommer luft ind gennem den ventil. Det er også vigtigt ikke at forsegle ventilen, for hvis der ikke kommer nok luft ind, kan man blive syg af det, f.eks. på grund af skimmelvækst.
Tak men billedet er kun for at vise, hvor lille en stump væg det er, tapen er flyttet, der er ingen revne i karmen og ingen revne mellem væg/loft,
Jeg ved, at jeg har brug for at forsegle revnerne, som er overalt, da hele væggen lækker røg, og der bliver meget mere røg end fra to ventiler,
Jeg må undersøge dette. Glædelig påske

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.