Hej,
Vi har købt et hus og undrer os lidt over revner i prefab betonelementer. Disse revner ligger i kælderplanet og er relativt dybe, ikke kun overfladiske så vidt jeg kan se. På flere steder går de fra loft til gulv. Dog tror jeg ikke de er gået helt igennem, da der ikke er fugtigt nogen steder.
Der har været en kontrol af disse revner, da huset var 2 år (af hustillverkaren), og ifølge sælgeren skulle de ikke have vokset/udbredt sig. Hustillverkaren hævder tørre revner.
Konstruktionen er (indefra til ydersiden): Beton, isolering, beton og måtte. Jeg kan ikke kontrollere ydersiden på grund af, at den ligger under jord. De øvrige sider på huset ser jeg intet eksteriørt på.
Hvis ikke revnerne har vokset de sidste ca. 7 år, burde alt være i orden?
Worst case scenario? Væggen falder ind? (den er dog ikke bærende).
Taknemmelig for hurtigt svar.