Hej alle sammen!

Min partner og jeg er i gang med at renovere vores nyligt købte ejerlejlighed. På den ene væg i soveværelset har vi opdaget, at væggen eller pudset er revnet. Alt løst materiale er fjernet, og der er en stor revne tilbage i væggen. Hvad skal jeg gøre for at reparere dette på en god måde? Skal jeg købe en speciel spartelmasse?

Jeg har vedhæftet et billede af væggen og modtager gerne tips! :)

Væg med stor revne, fjernet pus og skrællede lag. Tråde synlige til venstre. Reparation og spartelråd ønskes.

C
Gipsputs fungerer godt til det der. Sørg for at fjerne det, der sidder løst, og fugt grundigt inden (pas dog på med udtaget!).

cpalm sagde:
Gipsputs fungerer godt til det der. Sørg for at fjerne det, der sidder løst, og fugt grundigt inden (pas dog på med udtaget!)
Så jeg bruger bare en vandforstøver i princippet? Jeg kommer nok til at skulle bruge en del Gipsputs da det er ret dybt :)

C
Ja, typ en blomsprøjte fungerer godt. Mængden er ikke noget problem, det kan lægges tykt og koster under 200:- for en 25 kg sæk.

cpalm sagde:
Ja, typ en blomspruta funkar bra. Mængden er inget problem, det kan lægges tykt og koster under 200:- for en 25 kg sæk.
Perfekt!

Findes der nogen færdigblandet variant at købe tro?

Nej, gips skal blandes direkte ved brug.

• Synes
cpalm
  • Laddar…
Tak for svarene! Det viste sig, at foreningen har ansvaret for reparationen, da det er en ydervæg :)

C
Jens Pihl sagde:
Tak for svarene! Det viste sig, at foreningen er ansvarlig for reparationen, da det er en ydervæg :)
Det var en generøs forening. :D De fleste ville nok kalde det der ytskikt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.