Jeg har misset dette i de år jeg har boet i huset, men på det seneste, læs månederne, er jeg begyndt at bekymre mig lidt for en revne i en ydervæg i kælderen. Var nede og bankede på det lidt i dag og får løsnet hele fugemassen mellem stenene. Huset er fra -52 så jeg aner ikke, hvad det er for materiale det er muret med, det er tykt i hvert fald. Det ser ud som om, det har været repareret tidligere, da længden på revnen er mørkere end resten af væggen.
Har ikke målt præcist men kældertrappens yderside, inderhjørne er der. Ellers er der ikke andet end jord og grus på det. Det er det ene yderhjørne på huset.
Dræningen er ikke noget, jeg har gjort noget ved, mere end at al vegetation er væk og erstattet med nogle dm makadam i stedet. Bor oppe på en bakke og har aldrig rigtig set behovet for at dræne om, da det ikke ses nogen steder. Jeg ved ikke, hvor længe det har set sådan ud, men det har været sådan i et stykke tid. Der stod en stor pokkers olietank der indtil for nogle år siden, da jeg skiftede kedel.
Nu har jeg fjernet alt på indersiden, der var løst. Det er repareret tidligere med helt forkert mørtel. Det er noget mørkt stenhårdt, så jeg forstår, hvorfor det er sprækket. Spørgsmålet er vel mest, om det var for længe siden, hvilket jeg egentlig antager, for jeg har ikke repareret det, og da jeg flyttede ind, stod der en stor olietank.