Hej! Gubben skal skære en karosseriplade, kanterne flosser. Hvilken sav skal han bruge? (han er tømrer og har en del at vælge imellem)
Er det den plade, der ligner en støbeplade, men er lidt knoppet på overfladen? Selv plejer jeg at skære med en skarp hobbykniv, hvor snittet skal laves, og hvis han har en cirkelsav med en skarp klinge, så burde det gå. Alternativt, hvis der opstår ujævnheder, så glatte kanten med en slibeklods.
Edit: en dyksav med skinne er endnu bedre.
Edit: en dyksav med skinne er endnu bedre.
Ok så ved jeg det, har selv sådan noget på traileren, har en idé om at det er en form for plastbelægning på den, jeg savede med en rundsav og fintandet klinge fra bagsiden efter brædderne så det blev lige, måske lidt fnas i kanten, men det bekymrede mig ikke så meget.
Han siger, at der bliver splinter. Fasen pladen koster 1400 kr. Nå ja, han må løse det.Mazen sagde:
Er det den plade, der ligner en støbeplade, men er lidt ru på overfladen? Selv plejer jeg at skære med en skarp tæppekniv, hvor snittet skal laves, og hvis han har en rundsav med en skarp klinge, så burde det gå. Alternativt, hvis der opstår splinter, så kan man affaske kanten med en slibeklods
Edit: dyksav med skinne er endnu bedre
Klik her for at svare