Jeg er i gang med at sætte brystningsliste i en trappeopgang og mærker, at mine matematikfærdigheder ikke rækker til, når det kommer til de gerede vinkler. Listen mødes i et 90 graders hjørne, hvor den ene har 63 graders vinkel opad og den anden 70 grader. Er det muligt at gøre med et geret hjørne, og hvordan beregner man det i så fald?

• Træbrystliste monteret i et trappehjørne med et geringsskåret samling, forskelligt vinklet mod horisonten, set i et trappehus.
Jeg havde forsøgt at forkroppe listerne i stedet for at geringsskære dem sammen. Dvs. tilpasse den ene listes ende efter den anden listes profil.

• Synes
De Stilj og 1 anden
  • Laddar…
Ha! Troede et øjeblik, at jeg var den eneste, der gik i stå med dette.

Jeg indså, at gera aldrig ville kunne løse dette på en pæn måde. Men heller ikke forkropning ville give et resultat, jeg var tilfreds med. Listerne med forskellig højde og bredde skaber problemer. Eftersom jeg har meget tilbage af husets indretning, før jeg er færdig, følte jeg, at det ikke var forsvarligt at stå og pille med et simpelt lille hjørne. Derfor fandt jeg på en enkel løsning, jeg tror, jeg kan leve med. Et lille stykke som udsmykning i hjørnet. Og når listerne møder en plan vertikal flade, blev gerningen legende let. Ikke optimalt måske. Men jeg har allerede sluppet det og hastet videre med sav, skruetrækker og pensel.

• Hjørne i et rum med træpaneler og blomstret tapet. En lille passbit er placeret i hjørnet som udsmykning, hvor to lister mødes.
Mats-S
Jeg ville teste praktisk med 2 spillbitar, tror at du kan få et pænere hjørne der ;-)

Enklest med ger er at først gere ud fra hjørnet (45°/45°) med en mindre klods af listen og derefter gere den og listen ud fra deres møde..
Bliver en lille rak "plateau" i hjørnet ..
kladdet skitse..
Håndtegnet skitse af geringssnit, der viser en klods med 45° og 90° vinkler, samt en platform i et hjørne.

• Synes
Husvagnsthord og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.