Købt lejlighed og revet indervæggen ind mod køkkenet ned for at åbne op. Væggen ser ud til at være leca/letbeton(?) som er pudset. Nu til mit dilemma omkring hvordan pokker jeg skal reparere dette, så det både bliver jævnt, pænt og holdbart? Er det nok at bygge lag op med gipsmørtel og bruge en slags hjørnebeskytter? Overvejer at lave regl på højre side ind mod køkkenet og mod loftet som støtte, men det fungerer ikke på den anden side, for der skal væggen være glat ind mod køkkenet, og jeg vil helst ikke rive mere ned med risiko for at gøre alting værre. Nogle gode tips??

• Åben væg mellem køkken og stue med leca eller letbeton, byggeaffald og en støvsuger. Væggene er under renovering og delvist nedrevet.
  • Ødelagt pus på en revet væg af leca/lavabeton ved et køkkenhjørne. Reoler med værktøj ses i baggrunden. Problem med ujævn kant.
  • Rivet indre væg mod køkken i leca/løst beton; ujævn kant med afsløret ledninger; problem med at udjævne og sikre holdbarhed.
  • Væg af leca/lavabeton med ujævn pudsning ved indvendig revet væg i køkken, set mod vindue med bil udenfor.
  • Revnet væg efter indre væg fjernet; leca/lufthævet beton med puds ses ved vindue. Diskussion om reparation for jævn, pæn og holdbar finish.
P
L Lucky89 sagde:
Købt lejlighed og revet indervæg ind mod køkkenet for at åbne op. Væggen ser ud til at være leca/letbeton(?) som er pudset. Nu til mit dilemma omkring hvordan fanden jeg skal reparere dette for at det både bliver jævnt, pænt og holdbart? Er det nok at bygge lag op med f.eks. gipsmørtel og bruge nogle hjørnebeskyttere? Overvejer at regl op på højre side ind mod køkkenet og mod loftet som støtte, men det virker ikke mod den anden side, for der skal væggen være glat ind mod køkkenet og vil helst ikke rive mere ned med risiko for at gøre alt værre. Nogle gode tips??
Det bedste mørtel til letbeton er Finjas Laga væg, da du kan bygge tykke lag, samt at det bliver mere holdbart end gipsmørtel, som er ret blødt i yderhjørner.

• Pose med Finja Laga Væg bygningsspartel, 15 kg, anvendes til letbeton og er mere holdbar end gipsspartel.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.