Hej, Jeg er i gang med at renovere køkkenet. Jeg ville gerne høre lidt om, hvad man skal bruge til at reparere hullet i væggen? Det ser ud til at være mørtel under gipsvæggen. Tanken er, at vi skal flise væggen, når den er genskabt. Jeg ville være meget taknemmelig for lidt hjælp her ☺️ Har købt håndgips Knauf rotband, men nu overvejer jeg, om det er det rigtige..? Hullet er ret dybt.
Tusind tak på forhånd ☺️
Tusind tak på forhånd ☺️
Du kan roligt bygge 10 cm med gipsbruk, så kør på det
skrab alt løst væk og børst det værste støv, forvand lidt, og smør det på, træk af med en kæp, du skal nok gøre det 2 gange da det krymper en smule, ellers almindelig pudsbrug i omgange.
Spartl på :=)L Lindas_77 sagde:Hej, Er i gang med at renovere køkkenet. Tænkte høre lidt om, hvad man skal bruge for at reparere hullet i væggen? Ser ud til at være mørtel under gipsvæggen. Tanken er, at vi skal flise væggen, når den er genoprettet. Ville være meget taknemmelig for lidt hjælp her ☺️ Har købt handgips Knauf rotband, men nu overvejer jeg, om det er det rigtige..? Hullet er ret dybt.
Tusind tak på forhånd ☺️
Så, jeg har bemærket, at håndpudsemørtlen (Rotband) har en tørretid på 24 timer, men den opnår sin endelige styrke efter 14 dage. Spørgsmålet er, om jeg skal vente i 14 dage, før jeg kan flise direkte på væggen og sætte bænkskabe op, eller om det er nok, at væggen tørrer i 24 timer? Eller er der andre tips, der kan bruges? Anden mørtel osv.? Det er kun en lille del af væggen, der skal fikses. Taknemmelig for lidt vejledning.
Gipsmørtel er en god løsning, det kræver lidt finesse for at få det lige og pænt, og skal du fliseklinke væggen, så bør du være meget omhyggelig. Er væggen derimod meget ujævn med mange fordybninger flere steder, ville jeg næsten sætte en ny indervæg udenpå, hvis du har plads, alternativt skrue lægter på væggen og fastgøre plademateriale på det. Det bliver svært at få fliserne pæne, hvis væggen er meget ujævn. Specielt hvis man bruger større fliser. Fordelen ved at sætte en ny konstruktion er, at du også kunne trække elektricitet i væggen.
Klik her for at svare