Jeg ville placere en plade enten under eller over, ikke begge, da der samles fugt imellem dem og ruster. I dit tilfælde over, da udseendet ikke spiller nogen rolle. Den fugemasse du nævner, har jeg ingen erfaring med.. kan anbefale bt multibond på biltema. https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/ovriga-kemikalier/bt-multibond-2000028571
Jeg ville lægge en plade enten under eller over, men ikke begge steder, da der samles fugt imellem dem og ruster. I dit tilfælde over, da udseende ikke spiller nogen rolle. Tætningsmassen du nævner har jeg ingen erfaring med.. kan anbefale bt multibond hos biltema. [link]
Du bør anvende stålbørste og få fjernet den værste rust, herefter påføre zinkmaling. [link]
Påfør tætningsmasse og læg en plade. Når tætningsmassen er tør, kan du påføre mere zinkmaling.
Jeg vil tro, at grunden til, at det ruster hul i pladen lige der, er fordi der samler sig vand/sne netop der. Skal du blot reparere ved at lægge en plade over, er det nok vigtigt, at du også fjerner balkongrækværket. At blot slibe og lime risikerer nok at forværre skaden, da rust skal fjernes helt for at forsvinde, så det skal altså sandblæses for at komme væk.
Hvis der er noget vigtigt under balkonen, ville jeg lægge nyt tag, du har nok haft held, hvis der ikke er nogen skade nedenunder!
Er ingen fagmand, men arbejder med plade.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.