Hej.
Jeg har fjernet en indfældet boks og lidt andet i mit loft, så nu har jeg to store huller, jeg gerne vil fylde igen. Loftet er tidligere pudset og har altså en speciel struktur af pudset. Hvordan får jeg den samme struktur på de områder? Jeg havde tænkt mig at fylde dem med gipsmørtel, da jeg har en sæk af det derhjemme. Kom med tips og råd.
Mvh Joacim
Jeg har fjernet en indfældet boks og lidt andet i mit loft, så nu har jeg to store huller, jeg gerne vil fylde igen. Loftet er tidligere pudset og har altså en speciel struktur af pudset. Hvordan får jeg den samme struktur på de områder? Jeg havde tænkt mig at fylde dem med gipsmørtel, da jeg har en sæk af det derhjemme. Kom med tips og råd.
Mvh Joacim
Svært at sige, hvordan du skal følge strukturen, når man ikke kan se, hvordan det ser ud (måske kan du indsætte et billede). Synes ellers, at det lyder som en god idé med gipsmørtel.
Det svære, synes jeg, er at få den rigtige kulør, når man maler. Forbered dig på måske at male hele loftet.
Vi havde mange revner i vores loft, og der kom altid nye efter nogle måneder. Det endte med, at vi satte microlitvæv i loftet som armering, og nu slipper vi for revnerne.
Det svære, synes jeg, er at få den rigtige kulør, når man maler. Forbered dig på måske at male hele loftet.
Vi havde mange revner i vores loft, og der kom altid nye efter nogle måneder. Det endte med, at vi satte microlitvæv i loftet som armering, og nu slipper vi for revnerne.
Har desværre kun mobilkamera og tvivler på, at jeg får strukturen med den
Overfladen ser ud som på en pudset facade, dog ikke med lige så grov struktur.
Sidder og overvejer, om man kan blande sand i loftmalingen eller gipsblandingen. Er der nogen, der har erfaringer med denne metode?
Det er ingen hindring at male hele loftet om, da det kun drejer sig om en lille gang. Og jeg har behov for at forbedre et par steder mere.
Overfladen ser ud som på en pudset facade, dog ikke med lige så grov struktur.
Sidder og overvejer, om man kan blande sand i loftmalingen eller gipsblandingen. Er der nogen, der har erfaringer med denne metode?
Det er ingen hindring at male hele loftet om, da det kun drejer sig om en lille gang. Og jeg har behov for at forbedre et par steder mere.
Jeg ville spartle gipspudset på og derefter "duppe" med pensel, indtil jeg fik en lignende struktur.
Gipspudset er ret groft, men hvis det er nødvendigt, er det ingen problemer at blande lidt sand/grus i.
Man kan blande sand i malingen, og der findes speciel sand at købe til netop dette.
Det går også at tage almindelig sand, men sørg for at vaske det, før du blander det i malingen.
Jeg sigtede almindelig sand i et dørslag, som jeg derefter vaskede.
Oplevede dog, at sandet gerne ville sætte sig fast i penslen ved strygning, så jeg tror mere på gipsmetoden.
Gipspudset er ret groft, men hvis det er nødvendigt, er det ingen problemer at blande lidt sand/grus i.
Man kan blande sand i malingen, og der findes speciel sand at købe til netop dette.
Det går også at tage almindelig sand, men sørg for at vaske det, før du blander det i malingen.
Jeg sigtede almindelig sand i et dørslag, som jeg derefter vaskede.
Oplevede dog, at sandet gerne ville sætte sig fast i penslen ved strygning, så jeg tror mere på gipsmetoden.
Begyndte at male i morges, og straks så det værre ud. Strukturen blev god i selve reparationen, men strukturen var "fyldt ud" rundt omkring, da jeg havde brugt pudsebræt for at få det jævnt. Blandede lidt pudsebrugs i loftmaling og byggede en lignende struktur med pensel over hele området. Ser godt ud for øjeblikket, men det vil vise sig efter et lag loftmaling til.
Klik her for at svare

