Hej!

Nu har jeg kludret... Brændstof til komfuret er lækket ud på parketten og har opløst lakken. Heldigvis ser det ud til, at træet ikke har taget skade.

Mit spørgsmål er derfor: Hvordan reparerer jeg lakken på bedst mulige måde?

• Gulvet med parketbræt har en stor lys plet, hvor lakken er opløst på grund af spildt brændstof. Træet ser ud til at være uskadt.
AntonHennessy AntonHennessy sagde:
Hej!

Nu har jag kludret det... Brændstof fra en brændeovn har lækket ud på parketgulvet og opløst lakken. Heldigvis ser det ud til, at træet ikke har taget skade.

Mit spørgsmål bliver derfor: Hvordan reparerer jeg lakken på bedst mulig måde?
Slib det væk og lakér igen. Der kan blive en lille farveforskel mod det oprindelige. Du kan maske præcist ved grænserne til en stav, der ikke har taget skade. Derefter lakkerer du kun de staver, der blev skadet.
Du kan jo give det en dag eller to for at se om pletten forsvinder, fordi lakken hærder igen.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
T Tompafix sagde:
Sliber bort og laker på ny. Kan blive lidt nuanceforskel mod det oprindelige. Du kan maskere præcist ved grænserne mod en stang, der ikke har taget skade. Derefter lakerer du kun de stænger, der blev beskadiget.
Du kan jo give det en dag og se, om pletten forsvinder, når lakken hærder igen.
Tak for svaret Tompa! Er også bange for, at der bliver store nuanceforskelle, men det kan måske være fint med den rigtige type lak. Er der nogen lak, du kan anbefale?

Tror nuanceringen ses mindre end mærket ivf 😀
Ikke ligefrem en lak at anbefale. Men køb noget kendt fabrikat

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.