Hej godt folk!

Jeg gik i gang med at male loftet i stuen i vores ejerlejlighed fra -62. Det er sådan et nubret loft. Dog revnede det et sted, og det viste sig, at cirka 1/2 kvm af overfladen (dvs. det nubrede, som er nogle mm tykt) er løsnet helt fra den underliggende beton.

- Findes der nogen god måde at udbedre dette på??

- Hvad plejer denne overflade at bestå af? Gipsbrug, spartel??

Vedhæfter et billede af elendigheden.

• Knottrigt innertak med sprickor, där ytskiktet delvis har lossnat från den underliggande betongytan. Bild från renoveringsprojekt i vardagsrum.
Ser ud til mange lag maling og forskellige slags maling. Har været ude for dette en gang, og vi blev aldrig fri for besværet. Noget, som vi fik anbefalet, var at male med oliebaseret kraftigt fortyndet og derefter ufortyndet. Holdt et år, så begyndte det at skalle igen.:(
Selv ville jeg nok i dag sætte væv på loftet for at slippe for dette fremover.

om det løsner så let så ville jeg rense taget til ren betonoverflade og male derefter med hvid mat silikatmaling - malingen bider sig fast og slipper kun, hvis hele betontaget kollapser ;). Det kan blive værre, hvis betonoverfladen under ikke er glat og skal pudses om ..... så bliver det alt for meget arbejde ifølge mit forslag.
gaia

Betonen under er ikke tilstrækkeligt glat til at male på, så det forslag er desværre ikke aktuelt... og desuden ser det ud til at sidde godt fast i resten af loftet. Min tanke er, om man kan tage betonen frem på denne halve kvadratmeter og derefter forsøge at spartle med noget passende og forsøge at efterligne det knudrede.

Spørgsmålet er så, hvad jeg skal spartle med, og hvordan jeg kan opnå den knudrede struktur?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.