Har en panelbræt på mit skur, der er blevet lidt råddent på et lille sted, hvor der tidligere har siddet et skilt, som har holdt fugten mod væggen.
I øvrigt er panelet i god stand, og jeg er ikke interesseret i at lave noget større indgreb. Profilen på panelet kan heller ikke købes som standard længere. Hvordan reparerer man dette pænest som en glad amatør?

• Rådden del af hvid træpanel med udfordringer i overfladen, der viser tidligere tegn på fugtskade; skal repareres af amatør.
  • Råddent træområde på hvid panelvæg, opstået under tidligere skilt. Grøn hjelm i forgrunden på cykelstyr.
Frerider
Egentlig er det rigtige at udskifte beskadigede dele eller save ud og lime nyt træ ind.
Men som en snyd-løsning ville jeg have brugt kemisk træ og spartlet op, men husk, at træet bør være tørt, før du gør det, samt at alt råddent træ er udhulet.

• Gul bøtte med kemisk træ, 180 ml, fra Plastic Padding. Bruges til reparation ved at spackle op, ideelt til tørre overflader og fjernet råddent træ.
  • Synes
Gustaf.P og 1 anden
  • Laddar…
Jeg ville nok bare have lavet en enkel løsning, fjernet det rådne med en morakniv og fyldt hullet med linoljekitt, det pæneste er vel at skifte hele brættet, men det virker unødvendigt svært, hvis man ikke vil lave nogle større indgreb.

• Synes
Gustaf.P
  • Laddar…
Havde gjort det samme som Fribygg. Og sørget for, at overfladen man skærer rent, vil have en hældning udad med korrekt afløb, inden reparationen lægges i. Eventuelt stukket en tilspidset træbit i, hvis hullet er så stort, at det føles nødvendigt at fylde ud med mere end blot kit.

• Synes
Gustaf.P
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.