Satte en ny gipsvæg op i datterens værelse, uheldigvis blev der en skade nederst i hjørnet på gipspladen.
Det er ca. 3-4 cm fra gulvet, ca. 10 cm fra væggen.

Lige den del bliver næsten helt dækket af gulvlisten, så jeg er ikke så bekymret for, hvordan det kommer til at se ud senere.
Men inden vi tapetserer, skal det jo udfyldes på en eller anden måde.

Tror du, det er nok at lægge spartelmasse + spartelremse der?

Uden billede er det jo svært at danne sig en ordentlig opfattelse, men er det bare en mindre skade lyder det rimeligt at spartle den til bare.

Nathalie Quist Nathalie Quist sagde:
Er det nok at lægge spartelmasse+spartelbånd der, tror du?
er det en lidt større skade, så kan det være bedre at fylde op med gips og derefter spartelmasse

Billede billede billede!

Hvis det er skjult af soklen, behøver du ikke gøre noget.

Dr Benz Dr Benz sagde:
Billede billede billede!

• Væg med skader ved hjørne, revner i puds og snavs på gulvet, nær træpanel.
P
Det er så stort og dybt, at gipspuds bliver godt, almindelig mediumspartelmasse kommer ikke til at holde..

• Synes
Dr Benz og 1 anden
  • Laddar…
Hvis der er træ bagved, kan du også skære en rektangel ud og skrue et andet stykke gips fast. Hvis det alligevel bliver dækket af soklen, behøver det ikke at være så pænt, men du får noget at spartle mod og støtte til soklen.

• Synes
tveksamt
  • Laddar…
J J Vos sagde:
Om der er træ bagved, kan du også skære en rektangel ud og skrue et andet stykke gips fast. Hvis det alligevel dækkes af soklen, behøver det ikke at blive så flot, men du får noget at spartle imod og støtte til soklen.
så ville jeg nok gøre det. Trist at efterlade ødelagt bag soklen. Det er jo hurtigt gjort at save en firkant ud og lægge et nyt stykke gips i og derefter skrue og spartle lidt.

• Synes
tergo og 1 anden
  • Laddar…
Ved ikke hvad han siger, har kigget lidt hurtigt uden lyd, men du forstår pointen:

Nathalie Quist Nathalie Quist sagde:
Det er ca 3-4 cm fra gulvet, ca 10 cm fra væg.
Lige den del vil blive næsten helt dækket af gulvlist, så jeg er ikke så bekymret for, hvordan det vil se ud senere.
Det på billedet var ikke helt, hvad jeg forestillede mig, da jeg læste første indlæg om 3-4 cm......
Skær et stykke ud og læg en stykke gipsplade ind.
Ødelagt væg med huller og brudt gipsplade, skråt ned mod gulvet, med løst gipsstøv og små stykker på gulvet nedenfor.

K Kane sagde:
Det på bilden var ikke rigtig hvad jeg så foran mig da jeg læste det første indlæg om 3-4 cm......
Skær et stykke ud og læg et stykke gipsskive ind.
[billede]
Ja, det ser meget større ud nu, når jeg ser billedet jeg lagde op 😅 men det er virkelig ikke så stort i virkeligheden, soklen vil dække det helt.

Vi har lagt på lidt grovere spartelmasse, så må vi se, hvordan det tørrer. Det er jo ikke noget, der vil kunne ses senere, så vi tænkte, at vi lige så godt kunne teste med det, vi har derhjemme :) bliver det ikke godt, er det bare at skære ud og gøre om 👍

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.