T Taxture sagde:
Betonfliserne giver jo også lidt volumen...
Måske kommer man 1,5 meter da? ;)

Det går at fylde sporene med ny asfalt, men budgettet på kr1.000:- rækker heller ikke til det
Selvom jeg var ekstremt tydelig i min volumenberegning, var det åbenbart ikke tydeligt nok for dig.

TS skrev, at han skal grave 30 cm dybt og fylde op med beton og fliser.

Jeg skriver om 25 cm beton.
30 cm grave ud fylde 25 cm beton, så resterer, tada!
5 cm til marksten.
Så nej, 500 kr vil ikke række til halvanden meter.
I virkeligheden rækker det vel kun til 1 eneste meter, da fliserne jo også koster nogle kroner.

At TS så synes, at en eneste lille meter er en hel del, er uforståeligt for mig...

Asfaltknusning typ 200 kr per ton og hvad jeg finder ca. 1,6-1,8 ton/kubik. Så 1000 kr og fratrukket fragten rækker til 5-6 kubik fyldning. Svært at slå.

For beton er det nærmeste at blande betonen godt med betongknusning, hvilket i dette tilfælde sandsynligvis fungerer lige så godt som ren beton. Betongknusning er gratis, hvis man leder efter annoncer på fx bruge betonplader og ejer en hammer.

• Synes
Karl Olssvan
  • Laddar…
lunnabo lunnabo sagde:
Trods at jeg var ekstremt tydelig i min volumenberegning, var det åbenbart ikke tydeligt nok for dig.

TS skrev, at han skal grave 30 cm dybt og fylde op med beton og plader.

Jeg skriver om 25 cm beton.
30 cm grave ud fylde 25 cm beton, derefter remmer der, tada!
5 cm til markplader.
Så nej 500 kr vil ikke række til halvanden meter.
I virkeligheden vil det vel kun være nok til 1 eneste meter, da pladerne jo også koster nogle kroner.

At TS derudover synes, at en eneste lille meter er en hel del, er for mig ubegribeligt...
Ja, 1 meter bliver ikke meget. Jeg må reducere betonen. Hvis jeg tager 15 cm beton og køber cement og skaffer sand, så bliver det billigere. Men jeg prøver nok asfaltknus først, da det virker billigt.

Ja, tælle var virkelig ikke noget som Du kan.

Heldigt at der findes hjælp her på Byggahus for Dig.

Asfaltkross er helt sikkert den billigste løsning for dig.
Jeg vil anbefale, at du lejer en stamper og presser langs hele sporet. Det kunne forhindre fremtidige sætninger...

harry73
Kan du ikke vise nogle billeder af problemet?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.