9,351 læst ·
11 svar
9k læst
11 svar
Reparere garagevæg (letbeton)! Hvordan? Med hvad?
Hej.
Nyligt købt hus, men tilhørende fritliggende garage.
Nu er turen kommet til garagen, som skal forskønnes, og ved oprydningen opdagede jeg, at væggen (den ene kortside) har gennemgående revner (man kan se lyset...) i sig, fra gulv til loft.
Det ser ud som sætningsskader...
Væggene er ca. 20 cm tykke...
Væggene i garagen er (i dag koldgarage, skal blive til varmgarage), hvad jeg tror letbetonblokke (typ lecablokke) men med meget finere porer, og de er lette at bore i med almindelig bor, og at sømme i. (den tidligere ejer var flittig med at sømme i dem...)
Nu til spørgsmålet...
Hvordan, og med hvad skal jeg tætne/reparere disse revner med? Samt huller efter sømmene? Men frem for alt revnerne...
Jeg har forsøgt at læse om dette og kommer op alt mellem husfix, til Finjas "Laga ute", til pudsemørtel osv. men bliver ikke klog på det.
Nej, overfladerne er ikke pudsede, men malet med en slags maling, typ kalkmaling eller noget. Så disse kan betragtes som "rå"...
:banghead:
Nyligt købt hus, men tilhørende fritliggende garage.
Nu er turen kommet til garagen, som skal forskønnes, og ved oprydningen opdagede jeg, at væggen (den ene kortside) har gennemgående revner (man kan se lyset...) i sig, fra gulv til loft.
Det ser ud som sætningsskader...
Væggene er ca. 20 cm tykke...
Væggene i garagen er (i dag koldgarage, skal blive til varmgarage), hvad jeg tror letbetonblokke (typ lecablokke) men med meget finere porer, og de er lette at bore i med almindelig bor, og at sømme i. (den tidligere ejer var flittig med at sømme i dem...)
Nu til spørgsmålet...
Hvordan, og med hvad skal jeg tætne/reparere disse revner med? Samt huller efter sømmene? Men frem for alt revnerne...
Jeg har forsøgt at læse om dette og kommer op alt mellem husfix, til Finjas "Laga ute", til pudsemørtel osv. men bliver ikke klog på det.
Nej, overfladerne er ikke pudsede, men malet med en slags maling, typ kalkmaling eller noget. Så disse kan betragtes som "rå"...
:banghead:
Det lyder som om du har vægge af siporex/ytong.
Jeg ville følge denne guide:
http://www.finja.se/App_Resource/Page/file/betong/5008-1.pdf
Jeg ville følge denne guide:
http://www.finja.se/App_Resource/Page/file/betong/5008-1.pdf
Hej! Undskyld for at jeg åbner en gammel tråd, men problemet med links er jo, at de efterhånden bliver forældede. Jeg er i samme situation og undrer mig over, om du eller nogen der læser dette ved, hvilken guide der henvises tilMathiasS sagde:
mange tak, og undskyld igen!
Ikke nået at ordne garagen endnu, et af alle projekter, og er nu på vej til at begynde der, da det skal gøres i stand indvendig, og skulle tjekke linket..det virkede jo ikke. :/
Så jeg er lidt i samme situation som dig sarrigato.
Nogen der ved, hvilken guide der henvises til? På Finjas side...
@MathiasS
Så jeg er lidt i samme situation som dig sarrigato.
Nogen der ved, hvilken guide der henvises til? På Finjas side...
@MathiasS
Fandt denne, da jeg selv googlede...S sarrigato sagde:
https://www.xella.se/se/docs/279279_Rep_Revner_SE.pdf
Klik her for at svare