Hej,

Rev en væg og fandt en fugtskade. Højest sandsynligt en ældre skade, som en tidligere ejer ikke har gidet at ordne. Der er fnug i to stående planker. Fra det lille jeg kan se, virker omkringliggende planker okay.

Det er i hjørnet, hvor denne tilbygning (60'erne) møder den oprindelige del i liggende tømmer (30'erne). Det liggende tømmer ser ud til at være okay. Samt de øvrige stående planker, som jeg kan se til venstre i tilbygningen. Jeg bliver selvfølgelig nødt til at rive mere for at inspicere.

Derfor mit spørgsmål: det ser ud til at være stående planker med noget board og plader (?) på indersiden af plankevæggen. Kan jeg rive alle de plader, der er monteret på plankerne, så jeg kun får plankerne frem for hele væggen? Forudsat at jeg forstærker mellem etageadskillelsen, som loftet er skruet i, selvfølgelig.

• En fuktskadet væg afsløret med rådne træplanker og flere kabler i forgrunden. Skaden ser ud til at være gammel, ingen reparation udført.
  • En fugtskadet væg med opløsning i træet, ledninger og synlige rør i et indvendigt hjørne af en bygning, hvor der er behov for reparation.
  • Billede af trævæg med tydelig fugtskade; en tommestok placeres mod det skadede område for at måle skadens omfang.
  • Billede af en fugtskadet væg med opløst træstruktur. Der er en lineal for at måle skadens omfang mod en brun plankevæg.
M mxlmxlm sagde:
Hej,

Rev en vägg og fandt en fuktskade. Højst sandsynligt ældre skade som en tidligere ejer ikke har givet sig om at fikse. Det er fnøske i to stående brædder. Fra det lille jeg kan se, virker de omkringliggende brædder okay.

Det er i hjørnet hvor denne tilbygning (60'erne) møder den originale del i liggende tømmer (30'erne). Det liggende tømmer ser okay ud. Samt de øvrige stående brædder som jeg kan se til venstre i tilbygningen. Jeg bliver selvfølgelig nødt til at rive mere for at inspicere.

Deraf mit spørgsmål: det ser ud til at være stående brædder med en eller anden board og plader (?) på indersiden af bræddevæggen. Kan jeg rive alle de plader som er monteret på brædderne, så jeg kan blotlægge brædderne for hele væggen? Forudsat at jeg skifter af mellembjælkelaget som indvendigt loft m.m. er skruet i selvfølgelig.
Tag også en elektriker ud som kan rode i den ulovlige el-kæde, du har med.

Det ser ud til, at pladerne, der var skruet fast på de stående stolper før, ikke er bærende. Mellemunderlaget er nemlig skubbet ind i stolperne. Dvs. det hviler ikke på pladerne eller lignende.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.