3,025 læst ·
5 svar
3k læst
5 svar
Reparere frostsprængning i udvendig betonvæg
Hej,
Vand har trængt ind til armeringsjern, som har rustet og sprængt dele af den støbte væg i suterringsplan.
Det så ikke så slemt ud på ydersiden, men da jeg bankede det løse væk, forsvandt der en del...
Planen fra begyndelsen var at banke lidt løst væk og fylde med beton på tube, men det er nok kørt.
Det nemmeste er vel en tube fugeskum og pudse lidt over, men det føles forkert.
Er det rimeligt at få det godt ved at bygge en form med et lille hul i toppen og støbe op med beton?
Hvilken slags? Ekspanderende?
Tak på forhånd.
Vand har trængt ind til armeringsjern, som har rustet og sprængt dele af den støbte væg i suterringsplan.
Det så ikke så slemt ud på ydersiden, men da jeg bankede det løse væk, forsvandt der en del...
Planen fra begyndelsen var at banke lidt løst væk og fylde med beton på tube, men det er nok kørt.
Det nemmeste er vel en tube fugeskum og pudse lidt over, men det føles forkert.
Er det rimeligt at få det godt ved at bygge en form med et lille hul i toppen og støbe op med beton?
Hvilken slags? Ekspanderende?
Tak på forhånd.
Bedste svar
Spartle med almindelig husfix, lyder enklere end at støbe der. Du er ikke bekymret for, at det bare vil sprække igen? Ved ikke om det vil få nogen langvarig effekt, men at pensle rustomformer på armeringsjernene kunne måske købe lidt mere tid?
Jeg vil gerne lave en så god løsning, at den holder i 40 år.
Jernet fortsætter ned, men det ser ikke ud til at have rustet så meget længere nede, at det har sprængt betonen endnu. Måske bør jeg bryde frem til lidt friskere jern længere nede og skære det dårlige væk.
Så vil jeg fylde med noget, der holder fugten væk. Måske er husfix tilstrækkeligt...
Jernet fortsætter ned, men det ser ikke ud til at have rustet så meget længere nede, at det har sprængt betonen endnu. Måske bør jeg bryde frem til lidt friskere jern længere nede og skære det dårlige væk.
Så vil jeg fylde med noget, der holder fugten væk. Måske er husfix tilstrækkeligt...
Husfix virker jo til at kunne være noget! Det skal kunne spartles op til 120mm pr. lag.
https://www.casco.eu/se/casco-produkter/?pc=165&p=1225
Må vel give det et forsøg. Vil jo have det tæt, så det ikke lækker ind i væggen og forårsager skimmel.
https://www.casco.eu/se/casco-produkter/?pc=165&p=1225
Må vel give det et forsøg. Vil jo have det tæt, så det ikke lækker ind i væggen og forårsager skimmel.
Klik her for at svare