Hallå,

Vi har en betongtrappa, vars vangstycke vilar på en metallvinkel fäst i grunden. Av okänd anledning finns det sedan tidigare ett utsågat snitt i hörnet av översta trappavsatsen och vangfästet där under har börjat vittra så att man nu ser armeringen.

Kan man laga vangstycket så att fortsatt förfall hindras? Hur gör man det? Bygger en liten gjutform runt och fyller på med cement? Betontrappe med synligt armeringsjern i hjørnet af det øverste trin, hvor vangestykket hviler på en metalvinkel, delvist nedbrudt og udsat for vejr og vind. Betontrappe med synligt armeringsjern i hjørnet af øverste trin, hvor metalkonsollen nedenunder er rusten og begyndt at forvitre. Betontrappe med udskæring i hjørnet og synlig armering, vangstykket viser begyndende forfald.

Nu er det tid til at gøre noget.. har læst lidt tråde med forskellige anbefalinger og hælder til at pensle på primer og derefter fylde med Ardex A46.

Betontrappe med synligt jernarmering og kant af småsten ved siden af en hvid bygningsfacade, med en sprække i betonen. Nærbillede af et vangstykke med synlige armeringsjern og beton, der viser vandskader og potentielle revner ved siden af en bygning. Billede af ujævn betontrappe med synligt armeringsjern og hvide vægbrædder. Trappen har synlige skader og manglende pladedækning.

Af en eller anden grund dækker den store plade ikke helt over vangstykket, hvilket ville have givet mere vejrsikring, tænker jeg, men det gør jeg nok ikke noget ved. Ser ikke rigtig hvordan det skulle kunne lade sig gøre.

Kan man gøre noget bedre? En dag er det måske tid til at skifte trappen, men ikke i dag. Vil dog bremse forfaldet. Jeg tror, at det har suget vand langs armeringsjernene på kortsiden af vangstykket ind mod huset, og derefter revnet..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.