S
Har søjle som er 1 af 12 til skur som ikke blev god. Anvendte Finja grovbeton, dubbede med to armeringsjern i. Søjlerne er d=15cm, har stået med paprøret på og plastfolie over i 3,5 dage for hærdning. Denne søjle er ca. 55 cm høj, har to større fordybninger ca. 1 cm dybe (en ses på billedet).

Var rigtig træt da jeg lavede den og blandede ret dårligt, går jeg ud fra, og forsøgte at vibrere ned ved at ryste søjlen. Er selvfølgelig nybegynder.

Hvad bør jeg gøre?

• Betonplint med ujævn overflade og en synlig grop, omgivet af træramme i skovområde.
Grundproblemet er vel dårlig blanding i kombination med utilstrækkelig vibrering. Alternativerne er: 1) Byt ud med færdig plint eller 2) Lav om og gør det rigtigt. 1) er nok nemmest.

Derfor beholder mange paprøret på, det man ikke ved, har man oftest ikke ondt af.

S
Tak Justus for kommentaren, kunne tro det. Peter2400, det så jo meget lovende ud når pppen var på... Undrer angående det hvor godt det ville holde? Betong er jo utrolig stærkt, men hvis den laves så her dårligt? Hvis jeg ikke havde fjernet pappen havde det jo stået en frigga ovenpå, og det lærer så at stå et antal sommerhuse ude i landet som har denne grundlag.

Vil gerne anmelde plinten i konkurrencen SM i dårligst plint, udfordrer alle til at vedhæfte billede af dårligere plint.

R
Står der noget på soklen nu, bærelinje eller andet

S
Rævgraven: nej, intet stod på plinten, men nu står plinten ikke der heller. Har fjernet den og støbt ny! Havde du noget andet tip end det justusandersson skrev?

R
Tænkte bare at hvis den stod frit, så kunne du træde et lidt større rør udenpå og blande lidt tyndere beton, for at fylde ud imellem, så blev den fin

S
Aha, det havde måske også givet tilstrækkelig styrke. Jeg havde dog været nødt til at tage ud og skaffe større rør, nu havde jeg lidt ekstra beton og 15-rør. Men det kan jo være værd at tænke på for nogen, der læser denne tråd i fremtiden.

Udfordringen i dårligste fundament-SM består, det ser ud til, som det står nu, at jeg går sejrende ud af den konkurrence.

• Synes
rävlyan
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.