6,164 læst ·
7 svar
6k læst
7 svar
Reparere eller udskifte dårlig betonfundament?
Har søjle som er 1 af 12 til skur som ikke blev god. Anvendte Finja grovbeton, dubbede med to armeringsjern i. Søjlerne er d=15cm, har stået med paprøret på og plastfolie over i 3,5 dage for hærdning. Denne søjle er ca. 55 cm høj, har to større fordybninger ca. 1 cm dybe (en ses på billedet).
Var rigtig træt da jeg lavede den og blandede ret dårligt, går jeg ud fra, og forsøgte at vibrere ned ved at ryste søjlen. Er selvfølgelig nybegynder.
Hvad bør jeg gøre?
Var rigtig træt da jeg lavede den og blandede ret dårligt, går jeg ud fra, og forsøgte at vibrere ned ved at ryste søjlen. Er selvfølgelig nybegynder.
Hvad bør jeg gøre?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Grundproblemet er vel dårlig blanding i kombination med utilstrækkelig vibrering. Alternativerne er: 1) Byt ud med færdig plint eller 2) Lav om og gør det rigtigt. 1) er nok nemmest.
Tak Justus for kommentaren, kunne tro det. Peter2400, det så jo meget lovende ud når pppen var på... Undrer angående det hvor godt det ville holde? Betong er jo utrolig stærkt, men hvis den laves så her dårligt? Hvis jeg ikke havde fjernet pappen havde det jo stået en frigga ovenpå, og det lærer så at stå et antal sommerhuse ude i landet som har denne grundlag.
Vil gerne anmelde plinten i konkurrencen SM i dårligst plint, udfordrer alle til at vedhæfte billede af dårligere plint.
Vil gerne anmelde plinten i konkurrencen SM i dårligst plint, udfordrer alle til at vedhæfte billede af dårligere plint.
Aha, det havde måske også givet tilstrækkelig styrke. Jeg havde dog været nødt til at tage ud og skaffe større rør, nu havde jeg lidt ekstra beton og 15-rør. Men det kan jo være værd at tænke på for nogen, der læser denne tråd i fremtiden.
Udfordringen i dårligste fundament-SM består, det ser ud til, som det står nu, at jeg går sejrende ud af den konkurrence.
Udfordringen i dårligste fundament-SM består, det ser ud til, som det står nu, at jeg går sejrende ud af den konkurrence.
Klik her for at svare