Hej!
Stødte på en form for materiale inde i væggen, som boret gled på et stykke inde, hvilket resulterede i, at borehullet blev udvidet til siden, og pluggen/skruen fæstner ikke, fordi hullet er for stort og ikke rundt længere.
Findes der noget, man kan bruge til at "reparere hullet"? Jeg vil gerne have det, hvor det er, og det bedste ville være, hvis man kunne fylde det med noget, der hærder nok til, at det kan bruges samme sted igen til et nyt forsøg med boring.
Andre tips modtages også!
Venlige hilsener
_Salt_
Stødte på en form for materiale inde i væggen, som boret gled på et stykke inde, hvilket resulterede i, at borehullet blev udvidet til siden, og pluggen/skruen fæstner ikke, fordi hullet er for stort og ikke rundt længere.
Findes der noget, man kan bruge til at "reparere hullet"? Jeg vil gerne have det, hvor det er, og det bedste ville være, hvis man kunne fylde det med noget, der hærder nok til, at det kan bruges samme sted igen til et nyt forsøg med boring.
Andre tips modtages også!
Venlige hilsener
_Salt_
Rens hullet grundigt først. Et sugerør brugt som blæserør er ret effektivt til at få støv ud langt inde. Tag derefter 2-komponent epoxy eller plastic padding og fyld hullet. Lad det stå i nogle dage. Bor derefter forsigtigt.
Et alternativ jeg har taget til i nogle rent ud sagt håbløse vægge var at bore lidt ud, så hullet blev konisk med åbningen som mindste del. Så tog jeg ganske enkelt en gipsekspander.
Et alternativ jeg har taget til i nogle rent ud sagt håbløse vægge var at bore lidt ud, så hullet blev konisk med åbningen som mindste del. Så tog jeg ganske enkelt en gipsekspander.
En variant som jeg plejede at bruge i et hus, hvor der altid blev store kratre hver gang man borede, var som følger
1) Bor der hvor jeg skulle
2) spartle det store hul igen
3) tryk en plug ind i spartelmassen der hvor den var tænkt at sidde
4) Lad spartelmassen tørre
5) skru krogen til billedet eller hvad det nu var som skulle op
Mao det tog altid et par dage at få et billede op efter at man endelig var kommet i gang
1) Bor der hvor jeg skulle
2) spartle det store hul igen
3) tryk en plug ind i spartelmassen der hvor den var tænkt at sidde
4) Lad spartelmassen tørre
5) skru krogen til billedet eller hvad det nu var som skulle op
Mao det tog altid et par dage at få et billede op efter at man endelig var kommet i gang
Klik her for at svare