Vi har en mur fra 30'erne, der ser ud til at bestå af stenblokke og puds/mørtel. På grund af rødder og frostsprængninger er pudsen faldet af, og det er tid til at reparere. Spørgsmålet er, hvilken mørtel bruger man?
Det behøver ikke at blive pænt, og jeg antager, at det vil revne igen, så længe man ikke dræner ordentligt bagved (det er en støttemur) og fjerner træerne med rødderne.
Der ser ud til at være en del sand i muren, så den har måske brug for at blive bundet først med primer? Jeg havde tænkt mig også at indsætte armeringsjern i de største huller og bøje dem til.
Fandt denne artikel på GDS, det ser ud til at "Restaureringsmørtel" (KKh 50/50/500 0-4) er den mest egnede til reparation af gamle mure, passer det?