4,323 læst ·
4 svar
4k læst
4 svar
Renoveringstapet. Fikser den samlinger mellem spånplader
I kåken har jeg siden gammelt en hel del vægskiver i spånplade. Nogle vægge gipsplader jeg. Men på nogle steder beholder jeg spånpladen som yderste skive. Oftest fordi jeg ikke vil bryde op pladsmalede foder mm.
Men det revner jo i skivesamlingerne. Jeg har testet en del forskellige metoder. Blandt andet lime strimler med lim osv. Men de revner også. Men hvad med renoveringstapet? Det er jo ret tykt og virker stærkt. Tror I, det ville fixe skivesamlingerne? Måske ikke hjørner altså. Men de plane samlinger?
Men det revner jo i skivesamlingerne. Jeg har testet en del forskellige metoder. Blandt andet lime strimler med lim osv. Men de revner også. Men hvad med renoveringstapet? Det er jo ret tykt og virker stærkt. Tror I, det ville fixe skivesamlingerne? Måske ikke hjørner altså. Men de plane samlinger?
Om du køber én med glasfiber i, så holder det. F.eks. denne: https://www.durosweden.se/renoveringstapeter/easy-cover-1-rlr. Suger en del maling dogO Olf Oggler sagde:I kåken har jeg siden gammelt en hel del vægplader af spånplade. Nogle vægge gipsplader jeg. Men nogle steder beholder jeg spånpladen som yderste plade. Ofte fordi jeg ikke vil bryde op plads-malede lister mm.
Men det sprækker jo i pladesamlingerne. Jeg har testet nogle forskellige metoder. Blandt andet lime strimler med lim osv. Men de sprækker også. Men hvordan er det med renoveringstapet? Det er jo ret tykt og synes at være stærkt. Tror I det ville fixe pladesamlingerne? Måske ikke hjørner altså. Men de plane samlinger?
Det var et godt tip. Gipsplade på rulle, typ. Tak.
Det der glasfiberarmerede renoveringstapet som der linkes til et stykke oppe i tråden. Tror du, den kan limes direkte på OSB? Er det muligt at få en ok vægflade på den måde?
Klik her for at svare