Hej!
Jeg skal renovere min lejlighed i et hus fra slutningen af 1930'erne.
Problem: Nyt køkken (kakler, og bord- og vægskabe) skal sættes op på en såkaldt Kloasongvæg (rør og ståltråd på en ramme af planker dækket med puds). Der er desuden ret stort mellemrum mellem puds og planker i min lejlighed (vurderer det til ca. 50-70mm).
Spørgsmål 1: Hvis jeg ikke vil rive og opbygge en ny væg, hvordan kan jeg sikre mig, at væggen kan bære køkkenet (tænk vægskabe fyldt med porcelæn...)?
Spørgsmål 2: Er det muligt/en god idé at rive puds og rør, gemme plankestativet, og derefter sætte krydsfiner og gipsplader direkte på plankestativet (alternativt: rive puds og rør, gemme plankestativet, og derefter opbygge ny væg udenpå plankestativet)?
Er taknemmelig for svar og anbefalinger! Ville gerne have anbefalinger angående materialevalg for væggen, hvis jeg river puds og rør ind til plankestativet, samt hvilke skruer/plugger jeg bør bruge, hvis jeg lader væggen stå urørt.
(Billedet er af en anden væg, mens den blev revet. Væggen, som spørgsmålene vedrører, er stadig urørt.)