Hej!
Vi har brug for at renovere vores kældertrappe, som er fra slutningen af 60'erne. Den består af eg og en plastmåtte med en tykkelse på ca. 7mm. Hvordan har I andre gjort det?! Helst ville vi gerne have en trappe fuldt i træ!! Kom gerne med idéer og forslag til, hvordan vi kan fikse dette pænt.

• Trappetrin i træ dækket med grå plastmåtte, delvist omringet af fyrretræspaneler og et matchende gelænder.
  • Trappe fra 60'erne med trin af eg og grå plastmåtte. Vægge er træpaneler. Søg råd til renovering til trappe i massivt træ.
Jeg tror det er linoleummåtte. Man kan rive den af, hvis man absolut ikke vil have den der, men jeg ville for enkelhedens skyld have valgt at bare fjerne "næserne" og lade måtten blive liggende. Og så montere et trapperenoverings-kit ovenpå. (Eller købe montering af det, hvis man ikke føler sig fristet til at gøre vinkelsaven selv, selvom der følger tydelige instruktioner med trapperenoverings-kittet.)

• Synes
Elin Johansson1
  • Laddar…
Hej
Nu skal jeg være lidt kedelig og sige, at I har den optimale trappe med netop linoleummåtte og trappenæser i eg.
Men jeg forstår, den grå måtte ser jo ikke så sjov ud.
Måske kan I slibe eg og vaske linoleummåtterne og sætte træ på underlaget, så den grå måtte ikke bliver så fremtrædende?
Ellers fjern måtten og trappenæsen og se, hvordan det ser ud under.
Lav nye trappenæser i eg og læg stykker af et klikgulv.
Der findes et smart værktøj med flere arme, som man lægger på trinnet, trækker ud spidserne på armene mod hjørnerne på trinnet og spænder en skrue, så har I en perfekt skabelon af det trin.

Men, I har den perfekte trappe, fix med den og sæt en svagere lampe i trappeopgangen :-)

​​/W

• Synes
NicklasStockel og 1 anden
  • Laddar…
Et nyt tæppe i en friskere farve er et alternativ. Trætrapper larmer mere og bliver glatte.

• Synes
Workingclasshero og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.