Hej!

Nyindflyttet i et hus, hvor et rum i kælderen havde tapetserede vægge og laminat på gulvet. Da der er en risiko ved dette og det ikke var alt for pænt, har jeg nu revet al tapet og gulv bort.

Rum med orange och blå tapeter, hylla, och flyttlådor. Dekorativ kant med cykelmotiv på väggarna.
Undskyld alle flyttekasser :)

Da gulvet blev fjernet, lugtede det indelukket ("kælder"), men efter udluftning i 1-2 uger er lugten stort set forsvundet. Man kan dog stadig lugte det, hvis man går ned på knæ og lugter til gulvet.

Efter fjernelse af tapetet, sidder der limrester og maling fra tapetet tilbage på væggen, og lidt puds er også løsnet. Se billede nedenfor.

Rummets vægge uden tapet, viser limrester og skadet puds. Gulvet er fjernet, og flyttekasser ligger spredt. Væggene har gule og blå mærker.

Havde tænkt mig at lægge klinker og male væggene med silikatmaling. Var i farveforretningen forleden dag og bad om hjælp til, hvordan man skal gøre. De frarådede kraftigt at bruge silikatmaling, da den vil reagere med materialet, der er tilbage efter tapetet. De mente i stedet, at det ville være nok at bruge malervask og derefter anvende pudsemaling.

Jeg har så et par overvejelser
* Lyder det som en fornuftig idé, med tanke på hvordan det ser ud?
* Skal man i stedet forsøge at slibe det, man kan? Er der ikke risiko for, at man ødelægger den eksisterende puds, hvis man sliber for hårdt?
* Findes der en anden bedre måde? :)

Senest redigeret:
Min erfaring er, at Silikatfarve hæfter på stort set alt, så der har du nok det mindste problem.
For at væggen kan ånde, så spiller det ingen rolle, hvad du maler med, hvis du har et tæt lag under, så du skal vide, hvad væggen er malet med i dag.
Selv fræsede jeg det yderste lag af pudset af og pudsede om op over jordniveau på ydersiden.

• Synes
krezni
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.