Har købt en gammel hytte, som jeg har tænkt at renovere. Huset er bygget i begyndelsen af 1900-tallet. Jeg har tænkt at afrette gulvet og isolere, loftet er allerede efterisoleret. Men nu til det, jeg undrer mig over, nemlig vægkonstruktionen. I øjeblikket ser vægkonstruktionen ud på følgende måde: Masonit, Perlespånd, Skelet (tro det eller ej, ingen isolering i denne) yderpanel.
Min tanke: Rive yderpanelet ned, lægge isolering i vægkonstruktionen (120), så afrette vandret med 45x45 og lægge 45 isolering for derefter at sætte vindpap (windy) og lægter til ventilationen og på med panel igen. Derefter tage det eksisterende indvendigt med ny opretning 45x45 for at trække lidt el og isolere indefra, Derefter tænkte jeg at sætte plast på væggene indvendigt? Fungerer det, da jeg tidligere har hørt, at der gerne skal være forsikringspapir på gamle hytter. Men eftersom funktionen bliver som en ny hytte nu, da jeg lægger isolering udefra med vindpap, så plast eller vindpap? Konstruktionen vil altså se ud på følgende måde: Gips, plast, 45 skelet med 45 isolering, perlespånd, 120 skelet med isolering, 45 skelet med isolering, vindpap (windy), lægter og endelig panel.
Hvordan lyder dette? Nogle synspunkter eller tips?? Alt er velkomment!
