Hej!

Jeg har en betonaltan, som jeg er i gang med at sætte i stand. Da vi flyttede ind i efteråret, var den malet rundt om med plastmaling, og meget af malingen på oversiden var forsvundet, hvilket havde ført til, at malingen hang på undersiden.

Så i foråret begyndte jeg at slibe oversiden med en gulvsliber til beton. Det tog nogle timer, men det blev overordnet fladt og pænt, men selvfølgelig nogle småkratere her og der.

Betonbalkon med ujævn overflade, plettet med mørke pletter og afskalning. Balkonrækværk i metal og hvidmalet husmur ses i baggrunden. Rød ledning synlig. Betonbalkon i aftenlys, nyslebet og glat med få kratre, set fra siden med rækværk og træer i baggrunden.

Undersiden var et rigtigt helvede at få ren, men det lykkedes på en dag med en betonsliber i girafmodel. Under processens forløb har jeg banket alt løst ned. De armeringsjern, der er synlige, har jeg behandlet med rustomdanner og epoxiprimer.

Billedet viser undersiden af en betongaltan med afskallet maling. Der er en lampe tændt ved siden af en garageport. Billede af en betonaltan med afskallet maling på undersiden. Der er et rødt stillads under og blomster på altanen. Betonbalkon med blomsterkasser, misfarvet underside og garageporte nedenunder. En stige og værktøj ses ved garageporten.

Så nu kommer der nogle spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. For at reparere det, jeg har banket løs, har jeg købt Weber Rep05 og Rep25, som jeg har forstået er passende til dette. Rep05 skal man slammes på, og det er her, jeg er gået i stå. Skal jeg blande det så tyndt, at det bare er at pensle på, en anelse tykkere end maling? Jeg har søgt og ikke rigtigt fået klarhed over, hvordan jeg skal begynde.

Taknemmelig for svar.

Og et spørgsmål til. Er der nogen, der har tips til god spartelmasse for at jævne det sidste på oversiden?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.