Hej med jer,

Nu har jeg og min sambo købt vores første hus, en villa fra 58 (ombygget 75) og hvor den forrige ejer har lavet store renoveringer (blandt andet dræning 2014 og en renoveret kælder 2015-2016). Huset har halve kælderen under jorden og den anden halvdel ud mod parkering. Kælderen er altså renoveret på den måde, at der er indklædte vægge visse steder og også opbyggede gulve med parket i ”bodega”, den anden halvdel er klinker og puds. Alt ser selvfølgelig superfriskt ud og ingen afvigende lugt mm, men man ved jo aldrig, hvad der foregår bag det organiske, der ligger. Der er også sauna.

I inspektionen er der ikke foretaget nogen fugtmåling, og vi har valgt at købe os ind på sælgerens inspektion og har gennemgang på stedet nu i slutningen af ugen. Bør man bestille udvidet inspektion med fugtmåling i kælderen? Hvordan ved man, om det er renoveret ”korrekt”, dvs med pladeregler, går jeg ud fra? Eller skal man bare lade det være og rive alt organisk bort, hvis man begynder at føle lugt eller se fugtspor? Eller er det for sent da?

Det føles trist at rive noget op, som alligevel er så nyt, uden at vide, om det skal gøres, men vi vil heller ikke stå med skægget i postkassen længere frem i tiden. Vi er heller ikke særlig kyndige på dette område, så alle tips modtages gerne!

Ingen, der har nogle råd?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.