Hej,
jeg har en trappe fra 1976, som jeg gerne vil renovere. Trappen er lige og åben, dvs uden stødtrin. På trinene er der en sort måtte, noget plastiklignende.
Mit spørgsmål er så, er der risiko for asbest, hvis jeg river måtten af?
 
I ImTheBeast sagde:
Hej,
jeg har en trappe fra 1976 som jeg vil renovere. Trappen er lige og åben, dvs uden stigningstrin. På trinbrættene er der en sort måtte, noget plastiklignende.
Mit spørgsmål er så, er der risiko for asbest, hvis jeg river måtten af?
Sådan ser min trappe ud. (Måske er det ikke engang plastmåtte på, linoleumsmåtte??) i hvert fald, smider et billede op, hvis det kan hjælpe.
 
  • Sort belagt trappeoptrin set ovenfra, muligvis linoleum eller plast. Trappen har seks trin med synligt gråt metal på kanterne.
BirgitS
Det var jo ikke så almindeligt med asbest i 1976, men det kan stadig have forekommet. Jeg anbefaler, at du sender prøver af tæppe og lim ind.
 
I ImTheBeast sagde:
Sådan ser min trappe ud. (Måske er det ikke engang plastikgulv på, linoleummåtte??) i hvert fald, smider et billede op, hvis det kan hjælpe.
Nysgerrig, da jeg har lignende "indlæg" i min trappe, sendte du nogensinde prøver ind, og fandtes der spor af asbest? Min trappe er fra 1972.
 
BirgitS
Så øges risikoen for asbest ret markant. Man kan i løbet af de år have gået fra en asbestholdig plastmåtte til en asbestfri med samme udseende.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.