Hej med jer!

Har taget den ene side af en port, der sidder på grunden. Som I kan se på billedet, er den rådden nogle steder. Så nu måler jeg alle delene op og tænkte at bede Rimbos lokale bræddegårds-personale om at save nyt materiale...

Men som I måske kan se, er de forskellige dele sammenføjede nogle steder.

Men mine færdigheder til at sammenføje træ er begrænsede, så jeg undrer mig om det går fint at skrue og lime en ny port sammen, eller hvordan ville I have gjort det?

Hvorfor jeg ikke køber en ny port og bare sætter den sammen? Nja, det er jo sjovt at save, hamre, slibe skrue og få det godt, og så lærer man jo en masse ting.

Taknemmelig for hjælp!

Rådnende hvid træport med manglende lameller lænet mod en grafittimalet væg. To løse stykker træ ligger på gulvet foran porten.

Selvfølgelig kan du skrue og lime. Med hjælp fra spartelmasse og maling, vil det ikke være synligt. Træpløk er også noget, du kan bruge.

• Synes
Calle Schewen
  • Laddar…
Tak for svaret! Holder en træplugs-konstruktion til vejr og vind?

C
Hvis du kan lide at snedkerere og lære nye ting og har en del tålmodighed, synes jeg, det der ser ud til at være et perfekt projekt at lære at samle med tap og slidse på traditionel vis. Du behøver jo ikke meget mere end et par gode stemmejern og en god rygsav. På Youtube findes der masser af rigtig gode film, der beskriver teknikken.

• Synes
Calle Schewen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.