Hej!
Er der nogen, der kan give mig tip om, hvilket brug jeg skal anvende, når jeg skal reparere pudsede vægge, der slipper, når jeg skal sætte et nyt køkken op. Huset er bygget i 1953 og er som sagt et køkken, der skal bygges om.
Så undrer jeg mig over, hvad jeg skal gøre, når jeg har taget mit parketgulv op i samme køkken og under dette fandtes der sand, som jeg har fjernet.
Hvad skal jeg lægge som nyt underlag til et nyt parketgulv, sanden var fugtig, så jeg har Okab og tørrer mit gulv ud lige nu?
To spørgsmål, som jeg meget gerne vil have ekspert tips om, hvordan jeg går videre!
Tak på forhånd.
Er der nogen, der kan give mig tip om, hvilket brug jeg skal anvende, når jeg skal reparere pudsede vægge, der slipper, når jeg skal sætte et nyt køkken op. Huset er bygget i 1953 og er som sagt et køkken, der skal bygges om.
Så undrer jeg mig over, hvad jeg skal gøre, når jeg har taget mit parketgulv op i samme køkken og under dette fandtes der sand, som jeg har fjernet.
Hvad skal jeg lægge som nyt underlag til et nyt parketgulv, sanden var fugtig, så jeg har Okab og tørrer mit gulv ud lige nu?
To spørgsmål, som jeg meget gerne vil have ekspert tips om, hvordan jeg går videre!
Tak på forhånd.
"Putsbruk C" plejer det at være for at reparere puds fra denne periode.
Lå parquitten direkte på sanden? Er denne helt fjernet i rummet?
Personligt ville jeg i sådanne tilfælde have opreglet og lagt et undergulv af noget billigt træsort (f.eks. fyr) og derefter parket på det. Glem ikke isolering mellem reglarne for ikke at få det til at lyde "hult"...
Lå parquitten direkte på sanden? Er denne helt fjernet i rummet?
Personligt ville jeg i sådanne tilfælde have opreglet og lagt et undergulv af noget billigt træsort (f.eks. fyr) og derefter parket på det. Glem ikke isolering mellem reglarne for ikke at få det til at lyde "hult"...
Hej og tak for dit svar.eviljava sagde:"Putsbruk C" plejer det at være for at reparere puds fra denne periode.
Lå parketten direkte på sandet? Er denne helt fjernet i rummet?
Personligt ville jeg i så fald have oprettet regler og lagt et undergulv af noget billigt træsort (f.eks. fyrretræ) og derefter parket på det. Glem ikke isolering mellem reglerne for at undgå at det lyder "hult"...
Putsbruket C skal jeg fixe for når du nævner det, så har jeg nok hørt dette før.
Er det ikke nogle former for byggeskiver man lægger på regler, og hvilken slags isolering tror du man skal bruge?:wow:
Ja, plader kan man også bruge. Det er vel en smagssag... Plader går jo lidt hurtigere.
Når jeg har lagt undergulv har jeg dog lagt plankegulv, men det var mest fordi jeg ville gøre på samme måde som det blev gjort, da huset blev bygget.
Ang. isolering tror jeg ikke, at det spiller så stor en rolle? Hovedsagen er, at du ikke bygger en bongo-tromme (dvs. lader det være tomt). Kigger du på huse fra denne tid, kan der jo ligge alt fra sand til savsmuld som lydisolering, og det har jo tydeligvis fungeret i mange år.
Også almindelig mineraluld burde fungere aldeles udmærket til dette formål.
Når jeg har lagt undergulv har jeg dog lagt plankegulv, men det var mest fordi jeg ville gøre på samme måde som det blev gjort, da huset blev bygget.
Ang. isolering tror jeg ikke, at det spiller så stor en rolle? Hovedsagen er, at du ikke bygger en bongo-tromme (dvs. lader det være tomt). Kigger du på huse fra denne tid, kan der jo ligge alt fra sand til savsmuld som lydisolering, og det har jo tydeligvis fungeret i mange år.
Også almindelig mineraluld burde fungere aldeles udmærket til dette formål.
Mineraluld er det bedste, så havde jeg udjævnet eventuelle ujævnheder i gulvbjælkelaget, skruet og limet gulvspånplader og lagt nyt gulv. Det er det mest økonomiske, men jeg kan godt lide konceptet med at bygge om med de samme teknikker, som huset blev bygget med. Held og lykke!
Mvh Kristoffer
Mvh Kristoffer
Klik her for at svare