Hej Alle

Jeg har et projekt, hvor jeg skal renovere en gammel puds, der er gået i stykker på grund af fugt i en sokkel, som jeg definerer som en kallmur (?)

Vi har lukket fugtkilden ovenfra og tænkte nu at begynde med pudset

Lige nu er jeg i færd med at finde ud af, hvilken metode jeg skal bruge, og hvilken mørtel! Spørgsmålene er forskellige. Net eller ej? Skal jeg forgrundes? Skal jeg filts med cementmørtel A eller B puds? Skal jeg skrabe alt rent?

Overfladepudset bliver en form for slyngepuds med 0-8 ballast. Ønsket slutresultat kan I også se på et af billederne, jeg har vedhæftet!

Hvis I har nogle idéer, er I velkomne til at dele dem.

Min nuværende planlægning er at forgrunde, filts A mørtel 3 cm, net, filts pudsmørtel B, overfladepuds (slyngepuds).

• Gamle, forvitrede murstensvæg med synlig skader og plasterrester. Græs og jord ved sokkel. Øvre del har sort metalrækværk.
  • Gammel murstensmur med fugtskader, delvist repareret med ru, grå puds på højre side; detaljeret tekstur af murværk.
  • Gammel mur af sten og mørtel med synlig skade, set i en have med græsplæne og træer i baggrunden. Klar til renovering.
Vask med højtryk.
Grund med rødgrund i et tyndt lag, som du påfører med en kalkbørste, net derefter og pudse ud med b-mørtel.
Hvis det er en gennemfarvet overfladepuds, bør man male overfladen med en pudsgrund i samme nuance som overfladepudsen for at eventuelle fejl ikke skal kunne ses igennem.

• Synes
Urban K
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.