Ormriauga Ormriauga sagde:
Hvor meget river du, og hvordan ser det ud bag al tretex?
Jeg river hele skidtet ned stort set. Er nede til stående plank nu (timmerhus) skal til og høvle ujævnheder, på med plast og gipsplader :) (huset er isoleret fra ydersiden)

Se billede, sådan ser det ud efter al tretex er fjernet.

• Væg med synligt træplank i et hus under renovering, hvor tretex er fjernet. Rester af materiale på gulvet og ved siden af væggen.
  • Synes
wiberg.staffanstorp og 2 andre
  • Laddar…
A Ackeobd sagde:
Jeg river hele skidtet ned stort set. Er nede til det stående plank nu (timmerhus) skal høvle ujævnheder ned, på med plast og gipsplader :) (huset er isoleret udefra)

Se billede, sådan ser det ud efter at alt tretex er væk.

Behøver du virkelig at høvle, hvis du skal sætte osb og gips derefter?

Ormriauga Ormriauga sagde:
Behøver du virkelig høvle, hvis du skal sætte osb og gips derefter?
OSB springer vi over, tydeligvis at kaste penge i søen når man har et så godt underlag som stående planker. OSB’en er jo egentlig der for at kunne hænge ting op osv. Nu har vi jo en stabil væg, som man kan hænge hvad som helst på egentlig. Så det bliver nok bare 13 mm gips :)

Går du med samme tanker?

• Synes
wiberg.staffanstorp
  • Laddar…
A Ackeobd sagde:
OSB springer vi over, åbenbart at smide penge i havet, når man har et så godt underlag som stående planker. OSB'en er jo egentlig der for at kunne hænge ting op osv. Nu har vi en stabil væg, som man kan hænge hvad man vil på egentlig. Så det bliver nok bare 13 mm gips :)

Tænker du det samme?
Som du ser i indlægget tidligere, rev jeg bare tapeterne ned. Har lagt 6 mm renoveringsgips ovenpå tretex og malet. Har i øvrigt fjernet alle papstrakte lofter og givet gips i stedet.

Regnede i øvrigt en ny væg op i et rum med osb og gips ovenpå kan tilføjes.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.